Montessori Edu - Centru educational
Montessori Edu - Centru educational
Caracteristici
Categorie: Gradinite, scoli, licee
Privat
Gradinita
Descriere
Punem la dispozitia copilului 5 arii curiculare majore, conforme pedagogiei Montessori:
1. Viata Practica
Deprinderi de viata practica este, intr-o mare masura, intrarea in curriculum-ul Montessori deoarece stabileste baza pentru toate celelalte lucruri de realizat. Aceasta arie a fost conceputa pentru a-i invata pe copii deprinderile de viata zilnica. Invatarea pe exemple concrete din viata reala a unor activitati, favorizeaza dezvoltarea independentei, a increderii in sine, a deprinderii de a pastra ordinea la locul de munca si de odihna, coordonarea si concentrarea.
In cadrul acestei arii curriculare exista patru grupe distincte de exercitii:• ingrijirea personala;• ingrijirea mediului inconjurator;• dezvoltarea relatiilor sociale;• coordonarea si armonia miscarii corporale.
Deprinderile zilnice din viata practica urmaresc formarea unui individ independent si autonom. Sunt activitati care, prin miscari repetitive, duc la o rafinare a coordonarii, la autodisciplina, precum si la o capacitate crescuta de concentrare.Pentru abilitati practice sunt folosite materiale care sa ajute copilul sa invete sa se imbrace singur (incheiat nasturi/fermoare, legat sireturi, legat fundite), sa exerseze coordonarea ochi-mina (activitati de sortare-ordonare, turnare a lichidelor).
2. Dezvoltarea Senzoriala
Dezvoltare senzoriala contine materiale specifice care sa-i ajute pe copii in rafinarea experientelor de observare, ascultarea sunetelor, de atingere, de rafinare a gustului si a mirosului. Cu ajutorul exercitiilor senzoriale copilul poate sa distinga, sa ordoneze, sa clasifice si sa descrie impresii senzoriale legate de lungime, inaltime, temperatura, greutate, culoare, miros. Exercitiile senzoriale si de manipulare sunt nu numai un ajutor pentru dezvoltarea si maturizarea organelor de simt (ochi, urechi, nas, limba si piele), dar si un punct de pornire pentru cresterea potentialului intelectual al copilului.
3. Matematica
Matematica a fost privita de Maria Montessori ca fiind un proces mental natural care incepe de la un nivel concret si progreseaza catre un nivel abstract, fiecare copil avand un spirit matematic innascut. Scopul utilizarii materialelor de matematica in primii ani este de a pune bazele pentru dezvoltarea cognitiva si pentru a pregati tranzitia treptata spre gandirea abstracta.Materialele matematice, specifice in educatia Montessori dau oportunitatea copilului sa traga singur concluzii si concepte matematice prin observare, sortare, asociere, sa inainteze singur prin joc, cu usurinta, de la o notiune la alta.
4. Limbajul
Limba si comunicarea este o abordare integrata care combina fonetica si notiunile de vocabular cu notiunile de gramatica si de studiere a textului literar. In domeniul lingvistic, exista o mare varietate de materiale de lectura, de pregatire, de analiza fonetica, de intelegere a sensurilor cuvintelor, materiale pentru dezvoltarea capacitatilor de receptare a mesajului oral si scris. Dezvoltarea limbajului este o preocupare a intregii pedagogii Montessori. In Metoda Montessori, scrisul precede lectura textului, faza sensibila pentru scris aparand la varsta de 4 -5 ani.
5. Stiinta si Cultura
Cand Maria Montessori vorbeste despre stiintele naturale, ea nu se refera numai la cunoasterea fenomenelor naturale, cat mai degraba la o relatie lautrica cu natura. Prin intermediul lectiilor de arta, copilul invata despre cultura sa. Stiinte este cea de a cincea ramura si este cadrul general pentru studierea tuturor celorlalte discipline din ariile curriculare Montessori, fiind ideea centrala in jurul careia se dezvolta si in care sunt incluse toate domeniile de cunoastere. Include notiuni de istorie, geografie, botanica, zoologie, chimie, fizica, astronomie, geologie, antropologie, muzica, arte plastice, educatie civica. Curriculum-ul Educatiei cosmice se axeaza pe studierea a doua componente, evolutia naturii si evolutia omului si a culturii.
MONTESSORI EDU functioneaza de luni pana vineri, de la 8:00 la 17:00 (pt copiii de pana la 3 ani) si 17:30 pentru copiii de pana la 6 ani).
Program desfasurat:
08:00 - 08:30 Sosirea copiilor, mic dejun
08.30 - 10.30 Activitati independente cu specific Montessori
10.30 - 11.00 Gustarea de fructe
11.00 - 12.30 Activitati de grup si jocuri in aer liber
12.30 - 13.30 Masa de pranz
13.30 - 16.00 Odihna
16.00 - 16.30 Gustarea de dupa-amiaza
16.30 - 17.30 Activitati complementare si joc
17.30 - Plecarea copiilor
1. Viata Practica
Deprinderi de viata practica este, intr-o mare masura, intrarea in curriculum-ul Montessori deoarece stabileste baza pentru toate celelalte lucruri de realizat. Aceasta arie a fost conceputa pentru a-i invata pe copii deprinderile de viata zilnica. Invatarea pe exemple concrete din viata reala a unor activitati, favorizeaza dezvoltarea independentei, a increderii in sine, a deprinderii de a pastra ordinea la locul de munca si de odihna, coordonarea si concentrarea.
In cadrul acestei arii curriculare exista patru grupe distincte de exercitii:• ingrijirea personala;• ingrijirea mediului inconjurator;• dezvoltarea relatiilor sociale;• coordonarea si armonia miscarii corporale.
Deprinderile zilnice din viata practica urmaresc formarea unui individ independent si autonom. Sunt activitati care, prin miscari repetitive, duc la o rafinare a coordonarii, la autodisciplina, precum si la o capacitate crescuta de concentrare.Pentru abilitati practice sunt folosite materiale care sa ajute copilul sa invete sa se imbrace singur (incheiat nasturi/fermoare, legat sireturi, legat fundite), sa exerseze coordonarea ochi-mina (activitati de sortare-ordonare, turnare a lichidelor).
2. Dezvoltarea Senzoriala
Dezvoltare senzoriala contine materiale specifice care sa-i ajute pe copii in rafinarea experientelor de observare, ascultarea sunetelor, de atingere, de rafinare a gustului si a mirosului. Cu ajutorul exercitiilor senzoriale copilul poate sa distinga, sa ordoneze, sa clasifice si sa descrie impresii senzoriale legate de lungime, inaltime, temperatura, greutate, culoare, miros. Exercitiile senzoriale si de manipulare sunt nu numai un ajutor pentru dezvoltarea si maturizarea organelor de simt (ochi, urechi, nas, limba si piele), dar si un punct de pornire pentru cresterea potentialului intelectual al copilului.
3. Matematica
Matematica a fost privita de Maria Montessori ca fiind un proces mental natural care incepe de la un nivel concret si progreseaza catre un nivel abstract, fiecare copil avand un spirit matematic innascut. Scopul utilizarii materialelor de matematica in primii ani este de a pune bazele pentru dezvoltarea cognitiva si pentru a pregati tranzitia treptata spre gandirea abstracta.Materialele matematice, specifice in educatia Montessori dau oportunitatea copilului sa traga singur concluzii si concepte matematice prin observare, sortare, asociere, sa inainteze singur prin joc, cu usurinta, de la o notiune la alta.
4. Limbajul
Limba si comunicarea este o abordare integrata care combina fonetica si notiunile de vocabular cu notiunile de gramatica si de studiere a textului literar. In domeniul lingvistic, exista o mare varietate de materiale de lectura, de pregatire, de analiza fonetica, de intelegere a sensurilor cuvintelor, materiale pentru dezvoltarea capacitatilor de receptare a mesajului oral si scris. Dezvoltarea limbajului este o preocupare a intregii pedagogii Montessori. In Metoda Montessori, scrisul precede lectura textului, faza sensibila pentru scris aparand la varsta de 4 -5 ani.
5. Stiinta si Cultura
Cand Maria Montessori vorbeste despre stiintele naturale, ea nu se refera numai la cunoasterea fenomenelor naturale, cat mai degraba la o relatie lautrica cu natura. Prin intermediul lectiilor de arta, copilul invata despre cultura sa. Stiinte este cea de a cincea ramura si este cadrul general pentru studierea tuturor celorlalte discipline din ariile curriculare Montessori, fiind ideea centrala in jurul careia se dezvolta si in care sunt incluse toate domeniile de cunoastere. Include notiuni de istorie, geografie, botanica, zoologie, chimie, fizica, astronomie, geologie, antropologie, muzica, arte plastice, educatie civica. Curriculum-ul Educatiei cosmice se axeaza pe studierea a doua componente, evolutia naturii si evolutia omului si a culturii.
MONTESSORI EDU functioneaza de luni pana vineri, de la 8:00 la 17:00 (pt copiii de pana la 3 ani) si 17:30 pentru copiii de pana la 6 ani).
Program desfasurat:
08:00 - 08:30 Sosirea copiilor, mic dejun
08.30 - 10.30 Activitati independente cu specific Montessori
10.30 - 11.00 Gustarea de fructe
11.00 - 12.30 Activitati de grup si jocuri in aer liber
12.30 - 13.30 Masa de pranz
13.30 - 16.00 Odihna
16.00 - 16.30 Gustarea de dupa-amiaza
16.30 - 17.30 Activitati complementare si joc
17.30 - Plecarea copiilor
108 vizualizari
Bucuresti, Sector 2, 11 Iul. '23 (15:15)