Bucharest City Tour - program de funcționare, tarife și stații
Autobuzele supraetajate, ca în toate orașele turistice ale lumii, îți arată și la București aglomerația din centru, plus câteva din celebrele atracții ale Capitalei
După lupte seculare care au durat cinci ani, autobuzele turistice supraetajate își reiau circulația și la București, de azi, 25 august 2025. Ultima dată fuseseră văzute în 2019, în vara dinaintea pandemiei, iar ulterior nu au mai circulat din motive politice care nu merită amintite. De azi, însă, Societatea de Transport București (STB) anunță triumfal revenirea pe marile bulevarde a double decker-elor de culoare galben pui.
Orar și traseu
Bucharest City Tour va funcționa zilnic, șapte zile din șapte, între orele 10.00-23.00, la un interval teoretic de 30 de minute.
Traseul normal este relativ circular, între Piața Presei și Piața Unirii, și atinge următoarele stații/puncte de interes:
- Zona 1: Bd. Regele Mihai I – stația Piața Presei - Șos. Pavel Kiseleff – Muzeul Satului - Arcul de Triumf – în această zonă turiștii pot face o pauză pentru a vizita Muzeul Satului, Parcul Herăstrău, Muzeul Țăranului sau chiar Casa Presei;
- Zona 2: Piața Victoriei – Calea Victoriei - Piața Revoluției - în această zonă turiștii pot coborî din autobuz ca să vadă Piața Victoriei, clădirea Guvernului, apoi clădirile vechi ale Academiei, Muzeul Literaturii sau chiar să intre un pic în Piața Amzei, apoi să continue pe jos pre Piața Revoluției, Palatul Regal, Ateneul Român sau să se piardă prin Centrul vechi;
- Zona 3: Bd. Națiunile Unite - Palatul Parlamentului - Bd. Libertății - Bd. Unirii - Piața Unirii – aici evident bomboana de pe tort va fi Palatul Parlamentului, bulevardul Libertății, fost Victoria socialismului sau „ăla cu fântânile” și Piața Unirii unde, din păcate pentru o bună bucată de vreme vor nimeri direct în șantierul pentru refarcerea planșeului de deasupra Dâmboviței, dar un ghid bun le va povesti cu talent și despre asta;
- Zona 4: Bd. I. C. Brătianu – Piața Universității - Bd. Nicolae Bălcescu - Bd. General Gheorghe Magheru - Piața Romană – pe traseul de întoarcere se pot vedea câteva biserici mutate din calea construcțiilor socialiste, marile magazine Unirea și Cocor, cândva „mall-uri” de succes în comunism, fostul Hotel Intercontinental, în fața căruia au murit niște oameni la Revoluție, Piața Universității cu Universitatea București, Teatrul Național și apoi celebrul Bulevard Magheru care duce spre Piața Romană;
- Zona 5 (retur): Bd. Lascăr Catargiu, Piața Victoriei din nou, Bd. Aviatorilor, Bd. Mareșal Constantin Prezan și revenirea la Bd. Regele Mihai I – stația Piața Presei.
În zilele în care orașul va fi mai aglomerat decât de obicei – adică probabil în week-end-urile în care Calea Victoriei va fi pietonală sau se vor organiza diverse curse și maratoane, traseul de mai sus va fi scurtat conform imaginii, prin excluderea zonei nr.2 Piața Victoriei - Piața Revoluției - Calea Victoriei.
Tarife și modalități de plată
Traseul descris, care nu are mai mult de 15 km lungime, ar putea fi făcut foarte bine și cu bicicleta, dacă Bucureștiul ar avea niște piste adecvate. Dar cum nu are, turiștii vor putea admira de la înălțimea autobuzului supraetajat deopotrivă atracțiile turistice amintite, cât și traficul auto.
Pentru numai 70 de lei (aproximativ 14 euro) autobuzul turistic poate fi folosit pe sistem hop-on/hop-off timp de 24 de ore de la prima validare a biletului.
Copiii cu vârste între 7 și 14 ani beneficiază de reducere 50%, iar cei mai mici pot călători gratuit.
Biletele se pot cumpăra de la orice chioșc STB, prin SMS sau direct cu cardul în autobuz, la aparatele de validare.
630 vizualizari Autor D.B. 25.08.2025