Autoest Invest service auto Afumati, Ilfov
Geometrie computerizata 3D
O aliniere corecta a rotilor este foarte importanta pentru automobilul dumneavoastra:
- permite virarea in conditii optime,
- impiedica uzarea neuniforma a anvelopelor,
- ajuta la economia de combustibil,
- previne uzura prematura a suspensiei si directiei autovehiculului.
Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau stanga atunci cand lasati liber volanul pe un drum drept sau daca observati o uzura neuniforma a anvelopelor, trebuie sa verificati geometria rotilor.
Cu ajutorul unui aparat special se readuc in parametrii indicati de producatorul autovehiculului convergenta (paralelismul) rotilor, unghiul de cadere al rotilor si unghiul de fuga. Convergenta (paralelismul) Convergenta este unghiul format intre linia mediana a rotii si linia mediana a autovehiculului.
De cele mai multe ori o convergenta pozitiva minora (de obice mai putin de 3 grade) este de dorit pentru a imbunatati raspunsul autoturismului in virare. Insa o valoare prea mare (negativa sau pozitiva) a convergentei va avea un impact sever asupra anvelopelor, ducand la o uzura prematura si neuniforma a acestora. Caderea Caderea este unghiul format intre linia mediana a rotii si perpendiculara pe sol, atunci cand se priveste autovehiculul din fata.
De asemenea este de dorit un unghi de cadere negativ (insa o valoare mica) pentru a imbunatati stabilitatea in viraje. Un unghi de cadere in afara parametrilor va contribui si el la uzura anormala a anvelopelor si va face ca autovehiculul sa vireze la stanga sau dreapta ("va trage") cand volanul este lasat liber. Nu toate autovehiculele au reglaje pentru cadere, insa exista solutii aftermarket (pe care le puteti gasi la noi) care remediaza aceasta problema. Unghiul de fuga Unghiul de fuga este unghiul format intre axa pivotului si perpendiculara pe sol, privind autovehiculul din fata.
Daca extensia axei pivotului cade in fata punctului de contact al rotii cu suprafata de rulare, unghiul de fuga este pozitiv, si daca aceasta cade in spate unghiul este negativ. In marea majoritatea a cazurilor unghiul de fuga este pozitiv, contribuind astfel la stabilitatea si manevrabilitatea autovehicului.