Blejkan Construct - Reabilitari fara sapatura a sistemelor de canalizare, Bucuresti
Sliplining Relining Reabilitare conducte
DESCRIEREA TEHNICA A METODEI DE REABILITARE SLIPLINING CU SEGMENTE DE TEAVA DIN GRP-MARPLAST (PAFSIN)
1. DESCRIEREA METODEIMetoda de reabilitare folosind segmente de teava (SLIPLINING) consta în introducerea unor segmente scurte de tevi în vechea conducta. În functie de tipul retelei si de conducta de reabilitata, linia este introdusa printr-un camin existent sau printr-un punct de insertie excavat.Forma segmentelor de teava se potriveste cu sectiunea transversala a conductei existente: ele pot avea o sectiune transversala circulara si non-circulara.
2. ECHIPAMENTE DE INSTALARE A LINIEI
- echipamente de curatare a canalelor;
- camera de inspectie a canalelor;
- masina de tractiune (dispozitiv de tragere a tevilor);
- pompe, furtunuri;
- camion platforma pentru transportul liner (segmente); ? macarale de ridicare (sau camion container cu un elevator);
- pompe pentru alimentare de mortar;
- unitatea de ventilare a canalelor;
- freze pneumatice;
- echipament de taiat pneumatic;
- echipamente de testare.
3. PREGATIREA LA INSTALAREEvaluarea starii tehnice a conducteiÎnainte de a începe reabilitarea, conducta se curata cu ajutorul unei unitati de curatare hidrodinamica a canalului montata pe un camion. Apoi, conducta este inspectata cu ajutorul unei camere controlate de la distanta. Imaginile video sunt folosite pentru pregatirea unui raport digital detaliat privind starea tehnica a conductei. Raportul este o baza pentru clasificarea starii tehnice a conductei.
Alegerea metodei de reabilitareMetoda de reabilitare depinde de clasa conditiilor tehnice si gradul de deteriorare. Dupa evaluarea starii tehnice a canalului, trebuie analizate datele geodezice, inclusiv nivelul apei subterane în raport cu baza canalului, traficul auto în zona si alti parametri care influenteaza parametrii liniei selectate.Depozitare si transport la amplasamentElementele liner-lui sunt transportate si depozitate la Organizarea de santier, urmând a fi transportate în catitati mici catre punctul de insertie, în functie de evolutia lucrarilor.
4. INSTALAREA LINIEISegmentele individuale de reabilitare se introduc în canal prin camine existente (în cazul segmentelor de pâna la 0,5 m lungime si diametrul DN 600 mm) sau prin punctele de insertie excavate, folosind un dispozitiv de ridicare care se potriveste cu greutatea segmentelor. Ulterior, segmentele sunt mutate manual în punctul de instalare, folosind un dispozitiv sau un carucior special. Ele sunt conectate folosind sistemul de conectare special al fiecarui segment. Acestea ar trebui sa fie aliniate cu centrul conductei existente. Segmentele de linie mai mici de 500 mm pot fi conectate manual folosind echipamente speciale. În cazul marimilor mai mari, trebuie folosite mansoane manuale, pârghii si prese. În timpul operatiunilor de conectare, suprafetele de conectare ale segmentelor trebuie protejate împotriva deteriorarii. Nu se aplica forta în nici un punct sau în zona mica a capatului segmentului gol. Înainte de a conecta doua segmente, se marcheaza adâncimea de introducere a jugului necesar pe capatul gol al sectiunii. Numai inserarea completa a racordului garanteaza o conexiune sigura si strânsa. Elementele de etansare din mufe sunt supuse fortelor de înalta presiune, astfel încât dispozitivele mecanice ar trebui utilizate pentru conectarea segmentelor. Înainte de a face o conexiune, fiecare segment trebuie sa fie pregatit corespunzator: mufele trebuie curatate, uscate si degresate, în special în zona de etansare. În cazul îmbinarilor lipite, adezivul trebuie aplicat cu o unealta adecvata, de ex. cu o perie, iar excesul sau poate fi sters cu o cârpa sau îndepartat cu o racleta. Timpul de reactie depinde de tipul de adeziv utilizat si de temperatura ambianta. În toate cazurile trebuie respectate instructiunile producatorului de adezivi.Bransamente la reteaBransamentele la retea se realizeaza cu ajutorul pieselor speciale de bransare, montate prin goluri realizate în conducta existenta.
5. UMPLEREA GOLURILOR Când tronsonul este gata se astupa capetele si se introduce mortar de ciment (dupa o reteta gândita în consecinta) fluid, ca sa curga usor între cei doi pereti. Pentru usurinta umplerii (atentie cochilia sa nu fie ridicata prin plutire de catre mortar), se pot practica orificii în peretele cochiliei interioare sau se pot folosi golurile existente bransamente. Mortarul trebuie injectat cu o presiune care nu determina depasirea maxima a tensiunii de flambaj fixata pentru teava, astfel încât sa nu se prabuseasca. Este deosebit de important atunci când se reabiliteaza tevi cu diametru mare si rigiditate circumferentiala redusa. În timpul lipirii spatiului dintre tevi, plasati distantierele în interiorul captuselii segmentate, împiedicând distorsiunea acestuia ca urmare a presiunii mortarului.
6. INSPECTIAInspectia CCTVDupa instalarea si realizarea bransamentelor, se accepta inspectia TV (inclusiv înregistrarea VHS sau CD). Raportul de inspectie este, de asemenea, pregatit.TesteConform EN ISO 11296-1, 13566-5 si EN 1610
7. CORECTAREA PROBLEMELORDefectele sunt corectate utilizând un robot controlat prin intermediul unei camere de luat vederi sau / si inserarea si lipirea de sectiuni scurte de tevi.