Prevenirea Pentru Siguranta Ta G.i. - Avize si Autorizatii PSI, Bucuresti
Avize si autorizatii pentru mediu
Echipa Prevenirea este una dintre cele mai tinere echipe de profesionisti si de consultanta de mediu. Lucram cu clientii pentru a-i ajuta sa arunce o privire detaliata asupra situatiilor legate de protectia mediului, sa ia deciziile cele mai bune pentru reciclarea ambalajelor si a deseurilor. Societatea noastra aduce un plus de valoare serviciilor existente pe piata la momentul actual, prin intelegerea nevoilor clientilor, practicand totodata cele mai mici preturi de pe piata, oferind servicii complete in domeniul Protectiei Mediului.
- In domeniul protectiei mediului trebuie sa fi reprezentat prin servicii profesionale de consultanta de mediu, oferite de catre experti calificati si cu daruire spre a proteja natura.
De ce sa apelezi la PREVENIREA.ro?
- Va oferim consultanta Gratuita .
- Avem pregatita o echipa de specialisti si consultanti de mediu, orientati spre identificarea si satisfacerea nevoilor tale in toata tara.
- Suntem competitivi prin serviciile si preturile pe care le oferim.
- Putem fi noi responsabilul tau de mediu si pentru obtinerea de avize si autorizatii pentru mediu – Telefon – 0724 306 714 .
- Suntem accesibili si raspundem cu promptitudine tuturor solicitarilor venite de pe întreg teritoriul României.
- Îti economisim bani din buget preluând responsabilitatile tale legale legate de mediu,
- Eviti amenzile mari prin respectarea legilor în vigoare, în proportie de 100%,
- Îti oferim timp pretios prin preluarea activitatilor birocratice,
- Îti oferim consultanta specializata si personalizata,
- Dispunem de solutii viabile pentru reciclarea ambalajelor si a deseurilor,
- Monitorizam zilnic modificarile legislative, din domeniu, si te informam în cazul în care au imapct asupra activitatii pe care o desfasori.
- Te ajutam sa îti îndeplinesti obligativitatea morala si legala pe care fiecare dintre noi o avem de a proteja mediul.
Descriere autorizatie de mediu.
Autorizatia de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare ai unei activitati existente sau ai unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în functiune.
Procedura de reglementare este stabilita prin OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.
Lista activitatilor pentru functionarea carora este necesara obtinerea autorizatiei de mediu este data în Anexa 1 a OM nr. 1798/2007.
Autorizatia de mediu este valabila 5 ani.
Actele necesare la depunerea solicitarii:
-Cerere pentru eliberarea autorizatiei de mediu;
-Fisa de prezentare si declaratie Anexa 2 din OM nr. 1798/2007;
-Dovada ca a facut publica solicitarea prin cel putin una dintre metodele de informare prevazute în anexa nr.3;
-Plan de situatie si plan de încadrare în zona a obiectivului;
-Procesul-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor impuse prin acordul de mediu întocmit potrivit Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002* pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent;
-Formularul de înregistrare prevazut în tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, însotit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activitatii gradinilor zoologice, acvariilor publice si centrelor de reabilitare si/sau îngrijire, dupa caz.
Transferul Autorizatiei de mediu
Orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
Pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
Acte necesare pentru transfer:
-cerere prin care se solicita transferul autorizatiei;
-declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca desfasoara activitatea în aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia de mediu;
-autorizatia de mediu în original;
-copie dupa certificatul constatator si încheiere emise de registrul comertului cu privire la transferul dintre vechiul si noul proprietar;
-copie certificat unic de înregistrare emis de ORC pentru noul titular;
-xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare-cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).
Descriere acord de mediu
ACORDUL DE MEDIU – este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si, dupa caz, masurile pentru protectia mediului, care trebuie respectate în cazul realizarii unui proiect.
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) este ceruta de DIRECTIVA 2014/52/UE A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, (Directiva EIA). Aceasta Directiva este transpusa prin Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Solicitarea si obtinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice ori private sau pentru modificarea ori extinderea activitatilor existente, care pot avea impact semnificativ asupra mediului.
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) consta în:
-parcurgerea etapelor ce au ca obiect stabilirea necesitatii supunerii unui proiect evaluarii impactului asupra mediului;
-evaluarea impactului asupra mediului;
-consultarea publicului si a autoritatilor publice cu responsabilitati în domeniul protectiei mediului;
-luarea în considerare a raportului evaluarii impactului asupra mediului si a rezultatelor acestor consultari în procesul decizional;
-luarea deciziei de emitere/respingere a acordului de mediu;
-asigurarea informarii asupra deciziei luate.
Acordul de mediu îsi pastreaza valabilitatea pe toata perioada punerii în aplicare a proiectului.
În cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii acordului de mediu sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii, autoritatea competenta decide, dupa caz, pe baza notificarii titularului, mentinerea acordului de mediu sau necesitatea revizuirii acestuia, informând titularul cu privire la aceasta decizie.
Pâna la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta, este interzisa realizarea proiectului care ar rezulta în urma modificarilor care fac obiectul notificarii.
Procedura de reglementare si competentele de emitere a acordului de mediu sunt prevazute în Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Etapele procedurale ce trebuie parcurse în vederea evaluarii adecvate sunt stabilite conform OM nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar.
Etapele din procedura de reglementare se desfasoara conform Anexei 1 la Ord. nr. 269/2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier si a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii si categorii de proiecte, Ghid General. În cazul în care proiectele supuse evaluarii impactului asupra mediului au impact transfrontier se aplica prevederile Conventiei Espoo ratificata prin Legea nr. 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontiera adoptata la Espoo la 25 februarie 1991 si procedura de reglementare se desfasoara conform prevederilor Ordinului nr. 864/ 2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului în context transfrontier si de participare a publicului la luarea deciziei în cazul proiectelor cu impact transfrontier.
Actele necesare la depunerea solicitarii de acord de mediu:
-cerere pentru eliberarea acordului de mediu;
-certificat de urbanism (copie);
-plan de situatie anexa la certificatul de urbanism (copie);
-plan de încadrare în zona (copie);
-dovada platii tarifului pentru evaluarea initiala a solicitarii conform OM nr. 1108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrarilor si serviciilor care se presteaza de catre autoritatile publice pentru protectia mediului în regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente acestora cu modificarile ulterioare.
TRANSFERUL UNUI ACORD DE MEDIU
Acordul de mediu stabileste conditiile de realizare a proiectului, fiind independent de persoana titularului;
-orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
-la transferul acordului de mediu, obligatoriu noul titular de proiect îsi va asuma îndeplinirea obligatiilor de mediu stabilite prin actul de reglementare;
-actele necesare transferului acordului de mediu sunt cele prevazute mai jos;
-pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
ACTE NECESARE PENTRU TRANSFERUL ACORDULUI DE MEDIU:
– cerere prin care se solicita transferul acordului de mediu;
– declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca implementeaza proiectul în aceleasi conditii pentru care a fost emis acordul de mediu;
– acordul de mediu în original;
– xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra terenului/spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare – cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).
Descriere aviz de mediu.
AVIZUL DE MEDIU – este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, care confirma integrarea aspectelor privind protectia mediului în planul sau programul supus adoptarii, conform prevederilor art.2 din OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului aprobata cu modificari prin Legea nr. 265/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Solicitarea si obtinerea avizului de mediu pentru planuri si programe este obligatorie pentru adoptarea planurilor si programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului.
Avizul de mediu îsi pastreaza valabilitatea pe toata perioada punerii în aplicare a planului sau a programului.
Procedura de reglementare si competentele de emitere a avizului de mediu pentru planuri si programe sunt date prin HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe.
Etapele procedurale ce trebuie parcurse în vederea evaluarii adecvate sunt stabilite conform OM nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar.
HG 1076/2004 reprezinta transpunerea Directivei 2001/42/CE privind evaluarea efectelor anumitor planuri si programe asupra mediului (SEA) si este implementata prin urmatoarele acte normative:
-OM nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor si programelor care intra sub incidenta Hotarârii Guvernului nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe;
-OM nr. 117/2006 pentru aprobarea Manualului privind aplicarea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe;
-Manualul pentru aplicarea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe.
În cazul în care planurile si programele supuse evaluarii de mediu au impact transfrontier se aplica prevederile Conventiei Espoo ratificata prin Legea nr. 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier adoptata la Espoo la 25 februarie 1991.
Actele necesare la depunerea solicitarii:
-Notificare;
-Proiectul de plan (piese scrise, desenate, coordonate STEREO 70);
-Dovada publicarii celor doua anunturi publice în mass-media (primul anunt si al doilea anunt), pentru planurile/programele pentru care nu este necesara obtinerea delegarii de competenta de la autoritatea plublica centrala adica pentru planurile/programele care se desfasoara pe raza teritorial administrativa a unui singur judet.
-Lista acte necesare pentru transferul unui aviz de mediu:
-Cerere motivata prin care se solicita transferul avizului de mediu;
-Declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca implementeaza planul/programul în aceleasi conditii pentru care a fost emis avizul de mediu;
-Avizul de mediu în original;
-Xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra terenului/spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare – cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.)