Prevenirea Pentru Siguranta Ta G.i. - Avize si Autorizatii PSI, Bucuresti
Avize si autorizatii
Echipa prevenirea se ocupa de avize si autorizatii DSP si va ofera consultanta gratuita pentru DSP.
Avizul si autorizatia DSP este necesara pentru restaurant, scoala, gradinita, hotel, pensiune, camin de batrani, centre comerciale, complexe comerciale, magazine, firme, etc.
Acte necesare pentru eliberarea autorizatiei de functionare pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica in restaurant, hotel, pensiune, productie alimentara, depozite, hale industriale, etc :
-Cerere – formular tipizat;
-Dovada platii taxei pentru eliberarea/ vizarea autorizatiei – copie certificata conform cu originalul;
-Imputernicire pentru depunere documentatie/ridicare autorizatie, daca este cazul– in original;
-B. I./C.I. persoana care depune documentatia de autorizare – copie;
-CUI societate– copie;
-Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registului Comertului pentru deschiderea si autorizarea punctului de lucru – copie;
-Declaratia de impunere privind ocuparea domeniului public, inregistrata la D.I.T.L. al sectorului aferent, daca este cazul – copie;
-Dovada folosirii spatiului (contract inchiriere/ act proprietate etc.) – copie;
-Actul initial care arata cine detine spatiul in calitate de proprietar– copie;
-Autorizatie de construire/ alt document prin care s-a autorizat schimbarea de destinatie in unitate de alimentatie publica, daca este cazul – copie;
-Autorizatia sanitara de functionare / Proces verbal de constatare a conditiilor igienico – sanitare / Notificare de certificarea conformitatii – copie;
-Autorizatie sanitara veterinara/ Documentul de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor – copie;
-Autorizatia de mediu / declaratie pe proprie raspundere ca sunt mai putin de 100 de locuri pe scaun / dovada solicitarii de obtinere a autorizatiei de la autoritatea de mediu – copie;
-Autorizatia de securitate la incendiu, daca este cazul – copie;
-Adresa cu informatii privind calificarea personalului angajat;
-Declaratie privind clasificarea unitatii – original
Acte necesare pentru dosarul cu documentatia DSP pentru restaurante, hoteluri, depozite, hale, fabrica.
-Certificatul eliberat de I.T.M/ extras Revisal cu informatii privind calificarea angajatilor – copie;
-Acordul Asociatiei de Proprietari care va contine data Adunarii Generale in care s-a aprobat ca agentul economic sa desfasoare activitate de alimentatie publica intr-un spatiu al condominiului precum si orarul de functionare aprobat. Tabelul nominal cu proprietarii direct afectati de activitatea desfasurata de catre agentul economic, pe plan orizontal si vertical, cu B.I./C.I.- serie si numar si semnatura;
-Planul de incadrare in zona, la scarile 1:500 si 1:2000 / Planul complexului comercial in care se afla unitatea, cu pozitionarea acesteia – unde este cazul;
-Releveul;
-Autorizatia de construire si procesul verbal de receptie a lucrarii /Avizul de amplasare pentru constructiile provizorii amplasate pe domeniul public (inclusiv pentru terase);
-Certificatul de atestare fiscala care arata ca societatea nu are datorii la bugetul local ;
-Fotografii (fata si lateral);
-Acordul de functionare eliberat anterior, in original;
-Alte avize, autorizatii, acorduri, declaratii si certificate speciale, dupa caz;
Prevenirea va ofera consultanta Gratuita pentru aviz si autorizatie DSP
Atentie! Autorizatia de functionare pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica va fi eliberata in termen de 30 de zile de la solicitare, daca sunt indeplinite conditiile mentionate mai sus.
ACTE NECESARE PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI SANITARE DE FUNCTIONARE CABINETE MEDICALE
-Memoriul tehnic;
-Plan de situatie cu incadrarea in zona;
-Schite cu detalii de structura functionala si dotari specifice profilului de activitate;
-Hotararea judecatoreasca de infiintare ( certificat de inmatriculare, certificat constatator, rezolutie );
-Declaratia privind detinerea legala a spatiului;
-Certificat de avizare cabinet – Colegiul Medicilor;
-Fisa de aptitudine – Medicina muncii – atat pentru medic cat si pentru asistent;
-Contract de prestari servicii colectare, transport, procesare si eliminare finala a deseurilor medicale periculoase;
-Certificat de membru –Colegiul medicilor – vizat pe anul in curs;
-Asigurare de raspundere civila profesionala – atat pentru medic cat si pentru asistenti;
-Certificat de membru – Ordinul asistentilor – pentru asistent – vizat pe anul in curs.
-Lista cu dotarea minima obligatorie pentru infiintarea cabinetelor medicale , in functie de specialitatea fiecaruia ( Ord. nr. 153/26.02.2003);
-Contract de service pentru aparatura medicala din dotare sau certificate de garantie in termen;
-Taxa – locala.
-Acte necesare prelungirii activitatii medicale peste varsta de pensionare conform Legii nr. 113/2016 pentru modificarea art.391 alin (8) din Legea nr. 95/2006
-Cerere medic care sa cuprinda datele de identificare, unde lucreaza si cu ce data vrea prelungirea;
-Aviz medic medicina muncii;
-Adresa din partea unitatii sanitare privind scoaterea postului la concurs si necesitatea ramanerii in activitate a medicului respectiv – motivatia ;
-Certificat medical – medic specialist psihiatrie;
-In cazul medicilor de familie si medicilor specialisti din ambulatoriu – hotararea comisiei paritare privind necesarul de medici;
-Asigurare malpraxis;
-Certificat de membru Colegiul Medicilor;
-Aviz Colegiul Medicilor de prelungire a activitatii medicale peste varsta de pensionare..
ACTE NECESARE PENTRU TRIMITEREA LA COMISIA DE SPECIALITATE PENTRU TRATAMENT MEDICAL IN STRAINATATE
In ORIGINAL :
-Adeverinta de la medicul de familie in care sa se precizeze ca bolnavul este inscris pe lista acestuia.
-RECOMANDAREA/RAPORTUL MEDICAL DE LA MEDICUL SPECIALIST CURANT IN CARE SA SE PRECIZEZE CA PACIENTUL A PARCURS TOATE ETAPELE DE INVESTIGATIE SI TRATAMENT DIN TARA SI ARE NEVOIE DE UN TRATAMENT CARE NU POATE FI EFECTUAT IN ROMANIA .
-CERERE TIP PRIN CARE SE SOLICITA EXAMINAREA PACIENTULUI DE CATRE COMISIA DE SPECIALITATE PENTRU TRATAMENT IN STRAINATATE
In COPIE :
-ACT DE IDENTITATE AL PACIENTULUI si al persoanei care depune documentele ( medic de familie, apartinator – sot/sotie,ruda de gradul IV – sau reprezentant legal) ESTE OBLIGATORIU CA PACIENTUL SA AIBA DOMICILIUL STABIL IN MUNICIPIUL BUCURESTI
-PENTRU PACIENTII MINORI -COPIE DE PE ACT IDENTITATE AL PARINTILOR SI COPIE DE PE CERTIFICATUL DE NASTERE.
-DOCUMENTATIA MEDICALA A BOLNAVULUI (COPIE DE PE FISA PACIENTULUI, BILET DE IESIRE DIN SPITAL,ANALIZE EFECTUATE ETC.).
Actele necesare pentru depunerea unui dosar de tratament in strainatate Conform Ordinului Ministerului Sanatatii 50/2004- privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare – respectiv Ordinul MS 697/2005 si Ordinul MS 1325/2009, initierea de catre directiile de sanatate publica judetene si a Municipiului Bucuresti a procedurii de obtinere a aprobarii pentru efectuarea tratamentului in strainatate, se face numai dupa ce pacientul a parcurs si epuizat toate nivelurile de asistenta medicala in tara si exista recomandarea medicului specialist de ultim nivel ca pacientul are nevoie de un tratament care nu poate fi efectuat in Romania.
IN ATENTIA MEDICILOR REZIDENTI!
Conform Ordonantei nr. 18/2008 , aprobata cu modificari prin Legea 103/2012 si a Deciziei 1/23.01.2009 privind eliberarea certificatului de membru se precizeaza:
Art. 22
(1)” Incepand cu promotia 2005 de absolventi licentiati ai facultatilor de medicina,dobandirea dreptului de libera practica se face dupa promovarea examenului de medic specialist”;
Art.23
“Absolventii facultatilor de medicina care au finalizat pregatirea in rezidentiat, dar nu au promovat examenul de specialitate pot fi incadrati cu contract individual de munca in cabinete medicale individuale, sub indrumarea unui medic cu drept de libera practica,beneficiind de incadrarea pe functia de medic si de salarizarea corespunzatoare ultimului an de rezidentiat, in functie de specialitatea in care au fost confirmati medici rezidenti.”
Art. 13
(3) “Incepand cu anul III de pregatire in specialitate, rezidentii pot fi inclusi in linia de garda , in afara programului normal de lucru pe raspunderea si sub supravegherea medicului titular de garda care detine calitatea de indrumator sau responsabil de formare, dupa caz.”
Deoarece inginerii de securitate la incendiu sunt responsabili pentru strategia de protectie împotriva incendiilor a proiectelor, munca noastra stabileste un punct de referinta pentru întreaga echipa de proiectare. Stabileste anumite criterii de proiectare pentru arhitecti, informeaza inginerii în constructii despre sistemele necesare, precum ventilatia pentru evacuarea fumului, clapete antiincendiu, sisteme de detectare si avertizare la incendiu si de fum, iluminat de urgenta si sprinklere. Munca noastra ofera, de asemenea, informatii esentiale inginerilor structurali despre cât timp trebuie protejate structurile si cum se poate realiza acest lucru.
Strategia de protectie împotriva incendiilor este, de asemenea, un document cheie utilizat de autoritati în procesul de aprobare a sigurantei cladirilor. Unul dintre cele mai importante aspecte ale muncii noastre este de a mentine legatura cu autoritatile de planificare si constructii în timpul procesului de dezvoltare a proiectului pentru a aborda problemele de siguranta la incendiu, pentru a demonstra ca strategia dezvoltata este sigura în diferite scenarii si, în cele din urma, pentru a obtine autorizatia de a construi cladirea protejata care îndeplineste si obiectivele estetice, functionale si comerciale stabilite.
Pentru a proiecta si implementa masuri eficiente de prevenire a incendiilor si a pagubelor care pot rezulta din acestea, este esential sa apelezi la specialisti.
Siguranta la incendiu: o obligatie legala
Instalarea dispozitivelor de prevenire a incendiilor este o obligatie legala pe care toti proprietarii trebuie sa o respecte. Astfel, atât locuintele private, cladirile de uz rezidential, uz comercial sau uz profesional, cât si constructiile si instalatiile specifice precum fabricile de tot felul trebuie sa fie echipate cel putin cu detectoare de fum si în unele cazuri sisteme de izolare a incendiilor. si dispozitive automate de stingere.
Un studiu realizat de federatia europeana a producatorilor de echipamente de stingere a incendiilor (Eurofeu) pentru a masura contributia reala a stingatoarelor portabile la lupta împotriva incendiului, releva ca stingatoarele au o rata de succes (cele pentru care asistenta de la pompieri a fost nu este necesara) pentru stingerea incendiilor incipiente mai mari de 75%.
Acest lucru arata importanta echipamentului de prim raspuns, deoarece de cele mai multe ori un incendiu începe într-un mod modest si daca exista o persoana la fata locului instruita în utilizarea unui stingator bine întretinut, acesta este relativ usor de controlat înainte de a lua pe proportii catastrofale.Desigur, aceasta este insuficienta pentru protectia multor spatii de lucru si cladiri rezidentiale sau comerciale si sunt necesare echipamente fixe, precum furtunuri de incendiu armate, precum si instalatii fixe automate de stingere la apa sau gaz în încaperi cu risc mare de incendiu, care contin echipamente scumpe sau unde apa nu poate fi folosita.
Dupa cum tocmai am vazut, este important rolul jucat de stingatoarele portabile si mobile ca prim ajutor de urgenta în lupta împotriva incendiilor.
Va stam la dispozitie si va sprijinim cu respectarea reglementarilor în vigoare în proiectul dumneavoastra de aparare împotriva incendiilor pentru unitatea sau firma dumneavoastra cu urmatoarele servicii :
- Verificarea sau instalarea stingatoarelor de incendiu în conformitate cu legile din Romania .
- Instalare si întretinere unitati autonome de iluminat de urgenta .
- Verificarea, conformitatea si intretinerea sistemului de evacuare a fumului.
- Verificarea, service-ul si întretinerea supapelor de incendiu armate (HIDRANTI ).
- Crearea si realizarea planului de evacuare in caz de incendiu si interventie.
- Verificarea si intretinerea coloanei uscate. - ALARME DE INCENDIU
- Instruire la incendiu PSI / SU pentru companii si comunitati.
- Consultanta pentru eliberarea avizului/ autorizatiei de securitate la incendiu ( PSI )
- Avize si autorizatii PSI - ( Elaborarare documentatii obtinere aviz si autorizatii securitate la incendiu)
Expert în protectie împotriva incendiilor cu o experienta vasta, Prevenirea va ajuta sa va aduceti compania sau afacerea în conformitate.
Pentru implementarea elementelor dumneavoastra de siguranta la incendiu, va oferim:
-O gama vasta si completa de stingatoare si echipamente de protectie împotriva incendiilor,
-Instalare rapida si conforma de catre oameni cu experienta,
-Training adaptat sectorului dumneavoastra de activitate si angajatilor dumneavoastra.
Faci parte din departamentul de pompieri?
În acest caz, Legea privind bunastarea va cere sa va actualizati cunostintele în mod regulat.
Instruirea noastra „Cursul de perfectionare pentru prevenirea si combaterea incendiilor” este modalitatea ideala de a face acest lucru.
Acest curs va va reîmprospata cunostintele si le va actualiza cu noi tehnici.
Pentru cine ?
Aceasta instruire este destinata membrilor echipei de prim raspuns, echipei de evacuare si departamentului de stingere a incendiilor din companiile cu risc ridicat.
Ce spune legea?
Fiecare companie este obligata prin lege sa aiba un serviciu intern de stingere a incendiilor. Este alcatuit din mai multi angajati capabili sa actioneze eficient în cazul unui incendiu (pericol).
Aceasta obligatie se aplica tuturor companiilor, indiferent de marimea acestora.
Numarul de angajati pe care trebuie sa-l aiba acest serviciu este stabilit pe baza analizei de risc si depinde de marimea companiei dumneavoastra, de tipul activitatilor si de riscul de incendiu.
În calitate de angajator, aveti obligatia de a asigura pregatirea necesara membrilor serviciului de stingere a incendiilor.
Este important ca toti lucratorii sa fie constienti de riscurile de incendiu, actiunile care trebuie întreprinse în caz de incendiu si procedura de evacuare.
Oferim arhitectilor si companiilor servicii complete de consultanta în domeniul protectiei împotriva incendiilor tehnica, structurala si organizatorica. Ca parte a planificarii si aprobarii oficiale a proiectelor de constructii în conformitate cu reglementarile nationale de constructie respective, cream concepte de protectie împotriva incendiilor pentru planificatori specialisti. Acestea contin cerinte de protectie împotriva incendiilor specifice obiectului pentru componente si sisteme de siguranta pentru detectarea incendiilor, prevenirea/reducerea raspândirii incendiului, combaterea incendiilor si permite evacuarea rapida si completa în caz de urgenta. De asemenea, efectuam toate dovezile necesare pentru respectarea cerintelor de protectie împotriva incendiilor din legislatia constructiilor pe baza planului de avizare pentru autoritatea de constructii sau expert inspector de protectie împotriva incendiilor.
SolutiaLa cerere, examinam organizarea operationala a protectiei împotriva incendiilor si exploziilor în companii si consiliem cu privire la implementarea specifica a masurilor organizatorice, de exemplu numirea si pregatirea asistentilor de aparare împotriva incendiilor si evacuare, crearea reglementarilor si avizelor de aparare împotriva incendiilor si/sau evacuare. (planuri de evacuare si salvare, proces de alarmare etc.), dimensionarea si pozitionarea stingatoarelor de incendiu, realizarea documentelor de protectie împotriva exploziilor si revizuirea si dezvoltarea managementului operational de protectie împotriva incendiilor. La cererea clientului punem la dispozitie si un ofiter de protectie impotriva incendiilor si preluam toate sarcinile in conformitate cu HGR nr. 571/ 2016. Hotarare cu prevederi destul de clare privind categoriile de constructii si amenajari care sunt supuse avizarii si autorizarii ( PSI ) privind securitatea la incendiu.
Oferim servicii de consultanta in toata tara pentru avize si autorizatii ISCIR
– intocmirea dosarelor pentru obtinerea autorizatiei I.S.C.I.R. – persoane juridice
– aplicarea corecta a prescriptiilor tehnice ISCIR;
– verificarea documentelor, daca acestea sunt complete si corect întocmite;
– depunerea documentele la ISCIR în vederea autorizarii instalatiilor;
– proiecte de montare-demontare instalatii de ridicat
– proiecte de amplasare si managament operational al echipamentelor de ridicat
– memorii tehnice instalatii de ridicat
– documentatie ISCIR pentru toate instaltiile aflate sub incidenta ISCIR (instalatii de ridicat / instaltii sub presiune – carti tehnice, manual producator, declaratii de conformitate, plan de verificari, probe si incercari)
ECHIPA PREVENIREA.RO este echipa comerciala autorizata ISCIR ca Operator Responsabil cu Supravegherea si Verificarea Tehnica a Instalatiilor (RSVTI).
Din echipa noastra fac parte (ingineri mecanici, electrotehnisti si electronisti) cu experienta in domeniu. Colaboram cu societati din domeniul prelucrarilor mecanice prin aschiere, mase plastice, constructii civile / drumuri , mobila, service-uri auto, depozite de materiale inflamabile / materiale de constructii , abatoare animale / pasari, salubrizare / ridicari masini etc.
Prevenirea.ro presteaza servicii de operator RSVTI precum si de consultanta ISCIR – RADTP IR (avizare documentatie tehnica preliminara de montare / reparare ) in domeniu prin personal propriu, profesionisti cu experienta in domeniu atestati si autorizati ISCIR.
ORDIN Nr. 147 din 9 martie 2006
Privind obligativitatea institutiilor si unitatilor de interes public de a numi personal tehnic responsabil pentru supravegherea instalatiilor din domeniul ISCIR
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 259 din 22 martie 2006
Având în vedere accidentele si avariile produse la echipamentele si instalatiile din domeniul ISCIR, se impune necesitatea cresterii gradului de siguranta a utilizarii echipamentelor din acest domeniu, în special acolo unde acestea sunt folosite de institutiile publice, institutiile/unitatile de interes public sau care ofera servicii publice, indiferent de forma de proprietate sau de constituire, acest fapt implicând responsabilitatea pe care trebuie sa si-o asume detinatorii acestora, si având în vedere dispozitiile prescriptiilor tehnice, colectia ISCIR.
În conformitate cu prevederile Hotarârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificarile si completarile ulterioare,
În aplicarea Hotarârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR), publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, modificata si completata prin Hotarârea Guvernului nr. 182/2005, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 28 martie 2005, si tinând cont de prevederile prescriptiilor tehnice, colectia ISCIR, care constituie cadrul legal de reglementare pentru instalatiile si echipamentele din domeniul ISCIR, identificate în anexa nr. 1 la Hotarârea Guvernului nr. 1.340/2001, modificata si completata prin Hotarârea Guvernului nr. 182/2005,
Inspectorul de Stat Sef al ISCIR emite urmatorul ordin:
ART. 1
În vederea aplicarii masurilor prevazute în prescriptiile tehnice, colectia ISCIR, institutiile publice, institutiile/unitatile de interes public sau care ofera servicii publice, indiferent de forma de proprietate, care detin si exploateaza instalatii si echipamente din domeniul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR), au obligatia sa numeasca personal tehnic, responsabil pentru supravegherea instalatiilor, în raport cu numarul si complexitatea instalatiilor, care va fi autorizat de ISCIR si care va purta denumirea de RSVTI în conformitate cu prescriptiile tehnice, colectia ISCIR.
ART. 2
Sunt exceptate de la obligatia prevazuta la art. 1 institutiile/unitatile identificate în prezentul ordin, care fac dovada existentei unui contract încheiat cu persoane fizice sau persoane juridice autorizate de ISCIR pentru prestarea acestor activitati, în care este prevazuta si îndeplinirea obligatiilor de RSVTI.
ART. 3
RSVTI desemnat în conditiile prezentului ordin va raspunde de identificarea, înregistrarea la ISCIR, întretinerea si repararea echipamentelor din domeniul ISCIR detinute de persoanele juridice mentionate la art. 1, precum si de exploatarea corecta si legala a acestora, în conformitate cu dispozitiile prescriptiilor tehnice, colectia ISCIR.
ART. 4
RSVTI apartinând persoanelor juridice identificate la art. 1 poate fi desemnat din cadrul personalului propriu sau prin încheierea de contracte cu alte persoane fizice.
ART. 5
ISCIR va autoriza RSVTI desemnat la art. 1 si 2 sa presteze aceasta activitate.
ART. 6
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de catre persoanele juridice specificate la art. 1 se sanctioneaza conform prescriptiilor tehnice, colectia ISCIR, în vigoare, cu oprirea din functiune a echipamentelor detinute.
ART. 7
Conditiile ce trebuie îndeplinite de catre RSVTI cu atributiunile specificate în prezentul ordin sunt stabilite de ISCIR si pot fi consultate pe site-ul www.iscir.ro sau la oricare dintre inspectiile teritoriale ale ISCIR.
ART. 8
Prezentul ordin intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Inspectorul de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat,
Alexandru Szilveszter
Emis de catre Inspectorul de Stat Sef al ISCIR, raspunde de identificarea, inregistrarea la ISCIR, supravegherea intretinerii si repararii instalatiilor / echipamentelor ISCIR detinute de catre persoanele juridice cu care are contract de prestari de servicii, precum si de exploatarea corecta si legala a acestora in conformitate cu prevederile Prescriptiilor Tehnice ISCIR in vigoare.
Suntem profesionisti cu experienta în relationarea cu autoritatile competente si in obtinerea autorizatiilor necesare pentru montarea de firme luminoase si reclame in toata tara.Suntem o echipa tanara si profesionista din domeniul autorizarii firmelor luminoase si reclamelor din Bucuresti si avem planuri ambitioase pentru viitor. Despre autorizatii si aprobrari pentru firme luminoase.Pentru ca reclama dumneavoastra prin firma luminoasa sa fie in legalitate aveti nevoie de autorizatie firma luminoasa.Pot primi autorizatie pentru firma luminoasa doar acele firme luminoase ale caror sisteme de prindere nu constituie o sursa de accidente si nu afecteza structura de rezistenta si functionarea optima a cladirilor.Amplasarea firmelor luminoase pe cladiri se autorizeaza numai in baza unei expertize tehnice elaborata in conditiile legii de catre experti tehnici atestati, precum si a documentatiei tehnice pentru autorizare, Aceasta este verificata de verificatori de proiecte, atestati pentru cerintele esentiale de calitate „rezistenta mecanica si stabilitate”, „siguranta in exploatare” si „securitate la incendiu”, prevazute de legislatia in vigoare privind calitatea in constructii, acestia fiind pasii obligatorii in obtinerea de autorizatie firma luminoasa. Legea 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitatePrezenta lege stabileste cadrul legal care sta la baza exercitarii activitatii de amplasare a mijloacelor de publicitate in localitati, in vederea asigurarii conditiilor pentru un cadru construit coerent, armonios, sigur si sanatos, pentru protectia valorilor mediului natural si antropic, pentru prezervarea calitatii peisajului si a cerintelor privind asigurarea calitatii in constructii.Prevederile prezentei legi se aplica autoritatilor administratiei publice centrale si locale, precum si tuturor persoanelor fizice si juridice implicate in activitatea de publicitate.Conform legii in vigoare, pentru orice categorie de semnalistica exterioara este necesara autorizatie firma luminoasa de amplasare.Astazi nu trebuie sa va mai faceti griji pentru demersurile lungi, ce va fac sa pierdeti mult timp si energie, deoarece noi depunem toate eforturile in locul dumneavoastra pentru a va asigura toate documentele necesare obtinerii autorizatiei pentru firma luminoasa! Dupa ani in care exeperienta in domeniu ne-a ajutat sa eficientizam timpii de asteptare in obtinerea autorizatiilor , acum putem asigura clientilor nostri servicii superioare printr-o documentatie completa in cel mai scurt timp.Birocratia si experienta insuficienta sunt principalii factori pentru care clientii apeleaza la serviciile noastre de obtinere autorizatii, deoarece pe langa raspunsurile vagi si uneori incomplete pe care le obtin de la unii functionari prea coplesiti de numar mare de sarcini sau documente se lovesc si de un sistem neeficientizat ce mareste si mai mult timpul de asteptare pentru a intra in posesia unei autorizatii pentru firma luminoasa.Orice reclama vizibila din spatiul public are nevoie de autorizatie conform legilor in vigoare, de aceea noi va asiguram o documentatie cu pasi completi pentru a obtine o autorizatie firma luminoasa rapid si eficient.Sanctiunile prevazute in legea 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate se completeaza cu cele referitoare la nerespectarea legislatiei in vigoare privind autorizarea constructiilor, urbanismul si amenajarea teritoriului.
Consultanta Gratuita pentru avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
Când NU îti trebuie avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale?
Autorizatia pentru constructiile civile si industriale este actul care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existenta. Acest act este eliberat de primarie pe baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni.
Legea nr. 50/1991 prevede si o serie de cazuri în care nu este necesara o autorizatie de construire. Dupa cum se precizeaza în actul normativ, se pot executa, fara autorizatie de construire, lucrarile care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora.
Se pot executa, fara autorizatie, urmatoarele tipuri de constructii:
- reparatii la împrejmuiri, acoperisuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
- reparatii si înlocuiri de tâmplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tâmplariei;
- reparatii si înlocuiri de sobe de încalzit;
- zugraveli si vopsitorii interioare;
- zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
- reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, în limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de încalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
- reparatii si înlocuiri la pardoseli;
- reparatii si înlocuiri la finisaje interioare si exterioare (tencuieli, placaje, altele asemenea), la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;
- lucrari de întretinere la caile de comunicatie si la instalatiile aferente pentru avize si autorizatii pentru Avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
- lucrari de foraje si sondaje geotehnice pentru constructii de importanta normala sau redusa, situate în afara zonelor de protectie instituite pentru zacaminte acvifere;
- lucrari de constructii funerare subterane si supraterane, cu avizul administratiei cimitirului.
În acelasi timp, se pot executa fara autorizatie de construire si lucrari pentru amplasarea de tonete, pupitre acoperite sau închise, destinate difuzarii si comercializarii presei, cartilor si florilor, care sunt amplasate direct pe sol, fara fundatii si platforme, precum si fara racorduri si/sau bransamente la utilitati urbane, cu exceptia energiei electrice.
Documentele autorizarii – Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism si autorizatiei de construire/desfiintare
Consultanta Gratuita pentru avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
Când NU îti trebuie avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale?
Autorizatia pentru constructiile civile si industriale este actul care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existenta. Acest act este eliberat de primarie pe baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni.
Legea nr. 50/1991 prevede si o serie de cazuri în care nu este necesara o autorizatie de construire. Dupa cum se precizeaza în actul normativ, se pot executa, fara autorizatie de construire, lucrarile care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora.
Se pot executa, fara autorizatie, urmatoarele tipuri de constructii:
- reparatii la împrejmuiri, acoperisuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
- reparatii si înlocuiri de tâmplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tâmplariei;
- reparatii si înlocuiri de sobe de încalzit;
- zugraveli si vopsitorii interioare;
- zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
- reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, în limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de încalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
- reparatii si înlocuiri la pardoseli;
- reparatii si înlocuiri la finisaje interioare si exterioare (tencuieli, placaje, altele asemenea), la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;
- lucrari de întretinere la caile de comunicatie si la instalatiile aferente pentru avize si autorizatii pentru Avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
- lucrari de foraje si sondaje geotehnice pentru constructii de importanta normala sau redusa, situate în afara zonelor de protectie instituite pentru zacaminte acvifere;
- lucrari de constructii funerare subterane si supraterane, cu avizul administratiei cimitirului.
În acelasi timp, se pot executa fara autorizatie de construire si lucrari pentru amplasarea de tonete, pupitre acoperite sau închise, destinate difuzarii si comercializarii presei, cartilor si florilor, care sunt amplasate direct pe sol, fara fundatii si platforme, precum si fara racorduri si/sau bransamente la utilitati urbane, cu exceptia energiei electrice.
Documentele autorizarii – Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism si autorizatiei de construire/desfiintare
Consultanta Gratuita pentru avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
Când NU îti trebuie avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale?
Autorizatia pentru constructiile civile si industriale este actul care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existenta. Acest act este eliberat de primarie pe baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni.
Legea nr. 50/1991 prevede si o serie de cazuri în care nu este necesara o autorizatie de construire. Dupa cum se precizeaza în actul normativ, se pot executa, fara autorizatie de construire, lucrarile care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora.
Se pot executa, fara autorizatie, urmatoarele tipuri de constructii:
- reparatii la împrejmuiri, acoperisuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
- reparatii si înlocuiri de tâmplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tâmplariei;
- reparatii si înlocuiri de sobe de încalzit;
- zugraveli si vopsitorii interioare;
- zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
- reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, în limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de încalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
- reparatii si înlocuiri la pardoseli;
- reparatii si înlocuiri la finisaje interioare si exterioare (tencuieli, placaje, altele asemenea), la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;
- lucrari de întretinere la caile de comunicatie si la instalatiile aferente pentru avize si autorizatii pentru Avize si autorizatii pentru constructii civile si industriale.
- lucrari de foraje si sondaje geotehnice pentru constructii de importanta normala sau redusa, situate în afara zonelor de protectie instituite pentru zacaminte acvifere;
- lucrari de constructii funerare subterane si supraterane, cu avizul administratiei cimitirului.
În acelasi timp, se pot executa fara autorizatie de construire si lucrari pentru amplasarea de tonete, pupitre acoperite sau închise, destinate difuzarii si comercializarii presei, cartilor si florilor, care sunt amplasate direct pe sol, fara fundatii si platforme, precum si fara racorduri si/sau bransamente la utilitati urbane, cu exceptia energiei electrice.
Documentele autorizarii – Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism si autorizatiei de construire/desfiintare
Conform legislaiei in vigoare, persoanele juridice (SNC, SCS, SA, SCA, SRL, PFA, I.I) care doresc sa desfasoare activitati de alimentatie publica sunt obligate sa obtina o autorizatie sanitar veterinara de la directia sanitar veterinara pe raza careia doresc sa-si desfasoare activitatea. Astfel societatile comerciale care doresc sa desfasoare activitati de alimentatie publica pe raza orasului Bucuresti, vor trebui sa obtina o autorizatie sanitara de la DSV Bucuresti – (ANSVSA). Persoanele juridice care doresc sa-si desfasoare activitatea pe raza judetului Ilfov, vor trebui sa obtina o autorizatie dsv emisa de DSV Ilfov si in toata tara.
Obtinerea autorizatiei sanitar veterinara emisa de Directia Sanitar Veterinara Si Pentru Siguranta Alimentelor, reprezinta cel mai important pas in obtinerea autorizatiei de functionare finale emisa de Primarie. In functie de specificul fiecarei activitati, dosarul care trebuie depus la ANSVSA in vederea obtinerii unui aviz sanitar trebuie sa contina o serie de documente si contracte incheiate cu firme autorizate conform cerintelor legale in vigoare.
Astfel actele necesare pentru deschiderea unui magazin alimentar vor fi diferite intr-o oarecare masura de actele necesare pentru deschiderea unui restaurant. Toate actele si contractele necesare pentru obtinerea avizului DSV le gasiti in sectiunea “Cu ce va putem ajuta?"
Asa cum am mentionat mai sus organele abilitate de autorizare si control ale statului trateaza diferit fiecare domeniu de activitate ce tine de alimentatia publica. De exemplu, procedura de obtinere autorizatie pentru bar presupune mai putine documente si acte decat procedura de obtinere autorizatie pentru restaurante sau autorizatii fast food. In acest caz chiar daca procedura de intrare in legalitatea presupune mai putine documente, pasii pentru obtinerea avizului sanitar veterinar raman aceeasi.
Un alt aspect foarte important in ceea ce priveste procesul de obtinere a autorizatiei sanitar veterinara pentru o unitate de alimentatie publica este respectarea fluxului tehnologic. Fie ca doriti sa va desfasurati activitatea intr-o cladire, punct de lucru fix, sau intr-o rulota tip fast food mobil, unitatea trebuie segmentata si dotata conform cerintelor impuse de legislatia sanitar veterinara si pentru siguranta alimentelor in vigoare. Din acest motiv recomandam clientilor sa ne contacteze inainte sa inchirieze un spatiu sau sa inceapa orice demers in vederea autorizarii unui spatiu.
Desi directia de sanatate publica joaca un rol secundar in autorizarea unitatilor de alimentatie publica, este principalul organ de control in ceea ce priveste igiena in unitatile de alimentatie publica. Pentru obtinerea autorizatiei sanitare de functionare, operatorii economici trebuie sa depuna o serie de documente. Dosarul care trebuie depus la sanepid trebuie sa contina un plan de incadrare in zona, un memoriu tehnic, cerere tip si dovada achitarii taxei de autorizare.
Planul de incadrare in zona este necesar pentru identificarea potentialelor surse de contaminare si imbolnavire a populatiei. In cazul in care exista o astfel de sursa in vecinatatea locatiei supusa spre autorizare, este necesara intocmirea unui memoriu tehnic justificativ de catre beneficar in care trebuie identificate potentialele riscuri si masurile de combatere a acestor riscuri. Acest memoriu tehnic justificativ este o conditie care trebuie indeplinita pentru ca solicitantul sa-si poata lua autorizatia sanitara de functionare.
Memoriul tehnic trebuie sa contina date tehnice despre interiorul si exteriorul cladirii in care beneficiarul doreste sa-si desfasoare activitatea cat si date despre dotarile specifice ale acesteia. Astfel memoriu trebuie sa contina date despre arhitectura constructiei, utilitati, flux tehnologic etc. In cazul in care Directia de Sanatate Publica de care apartineti a solicitat intocmirea unui dosar in vederea autorizarii, cara sa contina documentele si procedurile enumerate mai sus, ne puteti contacta pentru intocmirea acestuia conform normelor in vigoare. Apeland la servicii noastre veti economisi bani, timp si nervi!!!
Obtinerea autorizatiilor sanitare emise de Directia Sanitar-Vetrinara si Directia de Sanatate Publica (unde este cazul) reprezinta pasii premergatori obtinerii autorizatiei de functionare emisa de Primarie. Acest acord de functionare se elibereaza dupa depunerea dosarului care trebuie sa contina o serie de documente conform cerintelor legale si dovada achitarii taxei anuale. Dupa depunerea dosarului si achitarea taxei, Primaria va emite acest aviz de functioare in maxim de 30 zile. Pentru comenzi sau informatii nu ezitati sa ne contactati.
Ce este autorizatia sanitar-veterinara?
Autorizatia reprezinta actul care conditioneaza functionarea comerciantilor de respectarea legislatiei sanitar – veterinare, se arata în Procedura din 13 iunie 2002, aprobata prin Hotarârea 573/2002 pentru aprobarea procedurilor de autorizare a functionarii comerciantilor.
Autorizatia se emite de catre Autoritatea Sanitara Veterinara în a carei raza teritoriala se afla sediul social si/sau sediile secundare unde comerciantul detine obiective în care se desfasoara activitati supuse autorizarii sanitar – veterinare, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul Camerei de comert si industrie teritoriale.
Cum poti obtine autorizatia?
Pentru a obtine acest document, trebuie sa depui la Biroul unic cererea de înregistrare, în care mentionezi datele de identificare a sediului social si sediilor secundare, precum si obiectivul si activitatea pentru care soliciti autorizatia sanitar – veterinara de functionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.
Autorizarea functionarii comerciantilor din punct de vedere sanitar – veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – si activitatile prevazute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a functionarii comerciantilor din punct de vedere sanitar veterinar.
Pentru situatiile care nu se încadreaza în conditiile aratate mai sus, în vederea obtinerii autorizatiei, în calitate de solicitant, vei depune numai o declaratie pe propria raspundere ca îndeplinesti conditiile de functionare prevazute de lege.
Exista mai multe situatii în ceea ce priveste autorizarea functionarii din punct de vedere sanitar-veterinar:
a) pentru obiectivele si activitatile prevazute în anexa nr. 3.1, autoritatea sanitara veterinara va efectua evaluarea conditiilor minime la sediul social si/sau sediile secundare ale comerciantilor;
b) pentru obiectivele si activitatile care nu se încadreaza în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna si stampila cu înscrierea mentiunii “Functioneaza în baza declaratiei pe propria raspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicata”. În acest caz nu se percep taxe si tarife.
c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfasoara înca activitatile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevazute în anexa nr. 3.1, nu este necesara obtinerea autorizatiei sanitar – veterinare.
În aceasta situatie, în baza declaratiei pe propria raspundere a solicitantului, data în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna si stampila cu înscrierea mentiunii “Nu este necesara în aceasta etapa”, conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicata, caz în care nu se percep taxe si tarife, comerciantul fiind obligat sa obtina autorizatia înainte de începerea oricareia dintre activitatile prevazute în actul constitutiv, respectiv modificator.
d) în situatia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitarii înregistrarii si autorizarii functionarii comerciantului, certificatul de înregistrare se elibereaza în mod obligatoriu cu mentionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activitatilor autorizate în aceasta etapa.
Acte necesare obtinerii autorizatiei
Solicitantul este obligat sa anexeze la cererea de înregistrare urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere ca îndeplineste conditiile de functionare prevazute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I din Procedura de autorizare a functionarii comerciantilor din punct de vedere sanitar veterinar, pentru obiectivele si activitatile care NU se încadreaza în anexa nr. 3.1;
b) pentru obiectivele si activitatile prevazute în anexa nr. 3.1:
-cerere tip – dactilografiata;
-un memoriu tehnic, conform modelului prevazut în anexa nr. 3.3;
-o schita tehnica cu fluxul tehnologic al obiectivului;
-o schita de amplasare si proiectare pentru obiectivele nou-construite;
-contractul încheiat cu directiile sanitar – veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenta, inspectie si control sanitar – veterinar de stat, desfasurate de personalul sanitar – veterinar de stat în unitatile de producere, prelucrare si depozitare a produselor de origine animala, potrivit legislatiei în vigoare;
-statutul de societate – copie (daca este cazul);
-contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (daca este cazul).
c) dovada achitarii taxei de autorizare, dupa caz.
Actele prezentate în copie trebuie sa fie perfect lizibile.
Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu sina, în ordinea de mai sus.
Pentru obtinerea autorizatiei sanitar-veterinare, actele prezentate mai sus se depun la Directia sanitar – veterinara a municipiului Bucuresti sau a judetului în care se afla unitatea de productie.
Verificarea conditiilor sanitar-veterinare
Autoritatea sanitara veterinara, prin personalul sau de specialitate, verifica conditiile sanitar – veterinare de functionare a obiectivelor si pentru activitatile solicitate, în conformitate cu prevederile legislatiei sanitar – veterinare în vigoare, cu referire la:
* amplasarea obiectivului, vecinatati, noxe;
* caracteristicile constructive: materiale de constructie, sisteme de aprovizionare cu apa, canalizare;
* conditiile de microclimat: ventilatie, temperatura, umiditate, luminozitate si altele asemenea;
* fluxul tehnologic: dotarea tehnica cu utilaje, circulatia materiilor prime, a produselor finite si a personalului, spatii de productie, spatii de depozitare pentru materii prime, produse finite, produse necomestibile, confiscate, spatii pentru Venena si Separanda pentru unitatile de profil;
* capacitatile de productie, depozitare si desfacere a produselor, asigurarea lantului frigorific;
* dotarea cu aparatura de masura si control si sisteme de înregistrare a temperaturii, umiditatii etc.;
* functionarea vestiarelor filtru si a grupurilor sanitare;
* spatii de depozitare pentru ambalaje, containere pentru produse sechestrate si confiscate, spatii pentru substante toxice în cazul produselor farmaceutice cu acest regim;
* sisteme de evacuare a produselor confiscate, deseurilor, ambalajelor si altor materiale nefolosibile;
* contractul cu o unitate specializata pentru colectarea în vederea prelucrarii a deseurilor, confiscatelor, altor produse necomestibile;
* dotarea cu echipamente, substante si materiale pentru operatiunile de dezinfectie, dezinsectie si deratizare în unitate, spatii pentru pastrarea substantelor necesare;
* starea tehnica si igienica a mijloacelor pentru transport animale, produse de origine animala, produse de uz veterinar, asigurarea lantului frigorific, amenajarea spatiilor pentru spalare si dezinfectie;
* organizarea si functionarea laboratorului uzinal, dotarea si încadrarea cu personal, atestarea acestuia;
* implementarea în unitate a procedurilor operationale standard de sanitatie (SSOP), a planului pentru analiza riscului (HACCP), a programului de autocontrol si a regulilor de buna practica (GMP);
* igiena personalului, echipamente de protectie, utilitati pentru igiena personala;
* încadrarea cu personal, pregatirea, instruirea sau atestarea acestuia, controlul starii de sanatate;
* supravegherea sanitara veterinara a unitatii conform prevederilor legale.
Echipa Prevenirea este una dintre cele mai tinere echipe de profesionisti si de consultanta de mediu. Lucram cu clientii pentru a-i ajuta sa arunce o privire detaliata asupra situatiilor legate de protectia mediului, sa ia deciziile cele mai bune pentru reciclarea ambalajelor si a deseurilor. Societatea noastra aduce un plus de valoare serviciilor existente pe piata la momentul actual, prin intelegerea nevoilor clientilor, practicand totodata cele mai mici preturi de pe piata, oferind servicii complete in domeniul Protectiei Mediului.
- In domeniul protectiei mediului trebuie sa fi reprezentat prin servicii profesionale de consultanta de mediu, oferite de catre experti calificati si cu daruire spre a proteja natura.
De ce sa apelezi la PREVENIREA.ro?
- Va oferim consultanta Gratuita .
- Avem pregatita o echipa de specialisti si consultanti de mediu, orientati spre identificarea si satisfacerea nevoilor tale in toata tara.
- Suntem competitivi prin serviciile si preturile pe care le oferim.
- Putem fi noi responsabilul tau de mediu si pentru obtinerea de avize si autorizatii pentru mediu – Telefon – 0724 306 714 .
- Suntem accesibili si raspundem cu promptitudine tuturor solicitarilor venite de pe întreg teritoriul României.
- Îti economisim bani din buget preluând responsabilitatile tale legale legate de mediu,
- Eviti amenzile mari prin respectarea legilor în vigoare, în proportie de 100%,
- Îti oferim timp pretios prin preluarea activitatilor birocratice,
- Îti oferim consultanta specializata si personalizata,
- Dispunem de solutii viabile pentru reciclarea ambalajelor si a deseurilor,
- Monitorizam zilnic modificarile legislative, din domeniu, si te informam în cazul în care au imapct asupra activitatii pe care o desfasori.
- Te ajutam sa îti îndeplinesti obligativitatea morala si legala pe care fiecare dintre noi o avem de a proteja mediul.
Descriere autorizatie de mediu.
Autorizatia de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare ai unei activitati existente sau ai unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în functiune.
Procedura de reglementare este stabilita prin OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.
Lista activitatilor pentru functionarea carora este necesara obtinerea autorizatiei de mediu este data în Anexa 1 a OM nr. 1798/2007.
Autorizatia de mediu este valabila 5 ani.
Actele necesare la depunerea solicitarii:
-Cerere pentru eliberarea autorizatiei de mediu;
-Fisa de prezentare si declaratie Anexa 2 din OM nr. 1798/2007;
-Dovada ca a facut publica solicitarea prin cel putin una dintre metodele de informare prevazute în anexa nr.3;
-Plan de situatie si plan de încadrare în zona a obiectivului;
-Procesul-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor impuse prin acordul de mediu întocmit potrivit Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002* pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent;
-Formularul de înregistrare prevazut în tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, însotit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activitatii gradinilor zoologice, acvariilor publice si centrelor de reabilitare si/sau îngrijire, dupa caz.
Transferul Autorizatiei de mediu
Orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
Pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
Acte necesare pentru transfer:
-cerere prin care se solicita transferul autorizatiei;
-declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca desfasoara activitatea în aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia de mediu;
-autorizatia de mediu în original;
-copie dupa certificatul constatator si încheiere emise de registrul comertului cu privire la transferul dintre vechiul si noul proprietar;
-copie certificat unic de înregistrare emis de ORC pentru noul titular;
-xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare-cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).
Descriere acord de mediu
ACORDUL DE MEDIU – este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si, dupa caz, masurile pentru protectia mediului, care trebuie respectate în cazul realizarii unui proiect.
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) este ceruta de DIRECTIVA 2014/52/UE A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, (Directiva EIA). Aceasta Directiva este transpusa prin Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Solicitarea si obtinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice ori private sau pentru modificarea ori extinderea activitatilor existente, care pot avea impact semnificativ asupra mediului.
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) consta în:
-parcurgerea etapelor ce au ca obiect stabilirea necesitatii supunerii unui proiect evaluarii impactului asupra mediului;
-evaluarea impactului asupra mediului;
-consultarea publicului si a autoritatilor publice cu responsabilitati în domeniul protectiei mediului;
-luarea în considerare a raportului evaluarii impactului asupra mediului si a rezultatelor acestor consultari în procesul decizional;
-luarea deciziei de emitere/respingere a acordului de mediu;
-asigurarea informarii asupra deciziei luate.
Acordul de mediu îsi pastreaza valabilitatea pe toata perioada punerii în aplicare a proiectului.
În cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii acordului de mediu sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii, autoritatea competenta decide, dupa caz, pe baza notificarii titularului, mentinerea acordului de mediu sau necesitatea revizuirii acestuia, informând titularul cu privire la aceasta decizie.
Pâna la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta, este interzisa realizarea proiectului care ar rezulta în urma modificarilor care fac obiectul notificarii.
Procedura de reglementare si competentele de emitere a acordului de mediu sunt prevazute în Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Etapele procedurale ce trebuie parcurse în vederea evaluarii adecvate sunt stabilite conform OM nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar.
Etapele din procedura de reglementare se desfasoara conform Anexei 1 la Ord. nr. 269/2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier si a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii si categorii de proiecte, Ghid General. În cazul în care proiectele supuse evaluarii impactului asupra mediului au impact transfrontier se aplica prevederile Conventiei Espoo ratificata prin Legea nr. 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontiera adoptata la Espoo la 25 februarie 1991 si procedura de reglementare se desfasoara conform prevederilor Ordinului nr. 864/ 2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului în context transfrontier si de participare a publicului la luarea deciziei în cazul proiectelor cu impact transfrontier.
Actele necesare la depunerea solicitarii de acord de mediu:
-cerere pentru eliberarea acordului de mediu;
-certificat de urbanism (copie);
-plan de situatie anexa la certificatul de urbanism (copie);
-plan de încadrare în zona (copie);
-dovada platii tarifului pentru evaluarea initiala a solicitarii conform OM nr. 1108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrarilor si serviciilor care se presteaza de catre autoritatile publice pentru protectia mediului în regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente acestora cu modificarile ulterioare.
TRANSFERUL UNUI ACORD DE MEDIU
Acordul de mediu stabileste conditiile de realizare a proiectului, fiind independent de persoana titularului;
-orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
-la transferul acordului de mediu, obligatoriu noul titular de proiect îsi va asuma îndeplinirea obligatiilor de mediu stabilite prin actul de reglementare;
-actele necesare transferului acordului de mediu sunt cele prevazute mai jos;
-pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
ACTE NECESARE PENTRU TRANSFERUL ACORDULUI DE MEDIU:
– cerere prin care se solicita transferul acordului de mediu;
– declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca implementeaza proiectul în aceleasi conditii pentru care a fost emis acordul de mediu;
– acordul de mediu în original;
– xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra terenului/spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare – cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).
Descriere aviz de mediu.
AVIZUL DE MEDIU – este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, care confirma integrarea aspectelor privind protectia mediului în planul sau programul supus adoptarii, conform prevederilor art.2 din OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului aprobata cu modificari prin Legea nr. 265/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Solicitarea si obtinerea avizului de mediu pentru planuri si programe este obligatorie pentru adoptarea planurilor si programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului.
Avizul de mediu îsi pastreaza valabilitatea pe toata perioada punerii în aplicare a planului sau a programului.
Procedura de reglementare si competentele de emitere a avizului de mediu pentru planuri si programe sunt date prin HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe.
Etapele procedurale ce trebuie parcurse în vederea evaluarii adecvate sunt stabilite conform OM nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar.
HG 1076/2004 reprezinta transpunerea Directivei 2001/42/CE privind evaluarea efectelor anumitor planuri si programe asupra mediului (SEA) si este implementata prin urmatoarele acte normative:
-OM nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor si programelor care intra sub incidenta Hotarârii Guvernului nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe;
-OM nr. 117/2006 pentru aprobarea Manualului privind aplicarea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe;
-Manualul pentru aplicarea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe.
În cazul în care planurile si programele supuse evaluarii de mediu au impact transfrontier se aplica prevederile Conventiei Espoo ratificata prin Legea nr. 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier adoptata la Espoo la 25 februarie 1991.
Actele necesare la depunerea solicitarii:
-Notificare;
-Proiectul de plan (piese scrise, desenate, coordonate STEREO 70);
-Dovada publicarii celor doua anunturi publice în mass-media (primul anunt si al doilea anunt), pentru planurile/programele pentru care nu este necesara obtinerea delegarii de competenta de la autoritatea plublica centrala adica pentru planurile/programele care se desfasoara pe raza teritorial administrativa a unui singur judet.
-Lista acte necesare pentru transferul unui aviz de mediu:
-Cerere motivata prin care se solicita transferul avizului de mediu;
-Declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca implementeaza planul/programul în aceleasi conditii pentru care a fost emis avizul de mediu;
-Avizul de mediu în original;
-Xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra terenului/spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vânzare – cumparare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.)