BeMindful Kids - Gradinita si cresa Bucuresti
Grupe
Un copil mic are nevoie de multa atentie, empatie si siguranta. La aceasta vârsta este nevoie de stabilirea cât mai sigura a atasamentului, de asigurarea stabilitatii si de oferirea de multa caldura.
Obiectivele pe care dorim sa le atingem pe parcursul anului:
- sa se joace într-un mediu organizat si sa învete reguli de joaca în grup (reguli de convietuire în colectivitate)
- sa interactioneze cu copiii de aceeasi vârsta, dar si cu adultii
- sa îsi dezvolte abilitati de manualitate, prin utilizarea corecta a instrumentelor de lucru specifice activitatilor de desen, pictura, modelaj
- sa îsi îmbogateasca experienta senzoriala prin atingerea si mânuirea diferitelor obiecte de diferit texturi
- sa manifeste prietenie, toleranta, armonie si sa traiasca în relatiile afective cu cei din jur
- sa îsi dezvolte abilitatile psihomotorii si abilitatile de comunicare (verbala si non-verbala a propriilor trairi si sentimente)
- sa formeze deprinderi de autoservire
Grupa de vârsta 3-4 ani urmareste sa pastreze activitatea de joc, care ramâne partea dominanta a acestei etape de dezvoltare, doar ca aceasta este corelata din ce în ce mai mult cu sarcini de natura instructiv-educativa, cu elemente ale muncii si creatiei. Toate acestea favorizeaza complicarea si diferentierea treptata a proceselor cognitiv-operationale ale prescolarului, schimbarea atitudinii fata de mediul înconjurator, extinderea relatiilor cu cei din jur. Parcugerea urmatoarelor domenii experientiale: limba si comunicare, stiinte, om si societate, estetic si creativ, psiho-motric.
Nivelul de vârsta 4-5 ani presupune achizitionarea si consolidarea unor deprinderi si priceperi cu scopul de a facilita socializarea copiilor si integrarea lor în alte medii decât familia. Prin urmare, la grupa mijlocie se pune accentul pe verbalizarea starilor emotionale si stabilirea unui limbaj corect din punct de vedere fonetic si gramatical. Atât la nivel al gândirii logice, dar si la nivel estetic si creativ, este vârsta cu achizitii deosebite care contureaza profilul prescolarului mare. Parcugerea uratoarelor domenii experientiale: limba si comunicare, stiinte, om si societate, estetic si creativ, psiho-motric.
Grupa de vârsta 5-6 ani este directionata pe pregatirea copilului pentru intrarea în scoala, perioada în care copilul dispune de o mare capacitate de a opera cu obiectele, cuvintele, mediul si interactiunea cu ceilalti. Asadar, rolul educatorului ramâne focusat pe disponibilitatea lui cognitiva, fizica si emotionala, care este diferita de perioadele anterioare din perspectiva modului în care copilul se raporteaza la realitatea înconjuratoare, prin modul în care prelucreaza mesajele primite si le integreaza în structuri psihice.