Costache Ovidiu Mihai - Cabinet Avocatura Bucuresti

Opinii juridice

...
TVA pentru tranzactiile imobiliare

Pana la 31 decembrie 2009, tranzactiile imobiliare intre firme platitoare de TVA beneficiau de taxare inversa, care nu presupunea transferul efectiv intre cumparator si vanzator al sumei aferente taxei pe valoarea adaugata. Statul colecta aceasta taxa numai atunci cand imobilele erau vandute unui neplatitor de TVA, de obicei consumatorul final persoana fizica.

 

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.106 emisa in luna octombrie 2007, ale carei instructiuni de aplicare au fost aprobate prin Hotararea de Guvern nr.1579 publicata in decembrie, prevede eliminarea masurilor de simplificare (respectiv asa numita “taxare” inversa) in aplicarea TVA la tranzactiile imobiliare intre persoane juridice inregistrate in scopuri de TVA. Pe scurt, daca in anul 2007 cumparatorii inregistrati in scopuri de TVA nu trebuiau sa prefinanteze TVA pentru achizitiile de proprietati imobiliare (TVA se inregistra in decontul de TVA atat ca taxa colectata cat si ca taxa deductibila), incepand cu 1 ianuarie 2010 taxa trebuie platita efectiv, ca si pentru alte achizitii la care se percepe TVA.

 

Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" ofera consultanta juridica cu privire la introducerea TVA la tranzactiile imobiliare.

 

Opinia juridica referitoare la introducerea TVA pentru tranzactiile imobiliare formulata de Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" are in vedere analizarea pretentiilor si interpretarilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) referitoare la aplicarea dispozitiilor Codului Fiscal dar si analizarea pretentiilor si interpretarilor contribuabililor referitoare la aplicarea acelorasi dispozitii.

 

Solutionarea problemei aplicabilitatii TVA tranzactiilor supuse controlului fiscal depinde in mare masura de interpretarea art.127 al Codului Fiscal.

 

Consideram ca nu exista in prezent texte legale eficiente care sa permita impozitarea cu TVA a vanzarilor de imobile de catre persoanele fizice, achizitionate sau construite pe cont propriu.

...
Ridicarea ilegala a autoturismelor

Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" ofera consultanta juridica cu privire la masurile tehnico-administrative de ridicare a autoturismelor.

 

Masurile tehnice si admnistrative de ridicare a autoturismelor au fost dispuse cu nerespectarea procedurii legale, si în consecinta impunerea taxei de eliberare a autoturismului s-a efectuat în lipsa unui temei legal, ceea ce atrage obligarea D.G.P.M.B. – B.P.R. la repararea prejudiciului material cauzat.

 

Opinia juridica referitoare la ridicarea autoturismelor formulata de Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" are in vedere analiza prevederilor art. 64, art. 97 si ale art. 128 din O.U.G. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice dar si analiza Hotararilor Consiliului Local (HCL) care reglementeaza expres procedura pentru aplicarea masurii tehnico-administrative a ridicarii de autoturisme.

 

 

 

◦Potrivit prevederilor din O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:

Art. 64:

 

(1) Poliţia rutiera poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabila. Ridicarea si depozitarea vehiculelor in locuri special amenajate se realizeaza de catre administraţiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.

 

(3) Ridicarea vehiculelor dispusa de poliţia rutiera in condiţiile prevazute la alin.(1) se realizeaza potrivit procedurii stabilite prin regulament.

 

ART. 97:

 

(1) In cazurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, politistul rutier dispune si una dintre urmatoarele masuri tehnico-administrative:

 

d) ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar.

 

Art.128:

 

(1) Autoritaţile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:

 

d) stabilesc reglementari referitoare la regimul de acces si circulatie, staţionare si parcare pentru diferite categorii de vehicule, cu avizul politiei rutiere”.

 

 

 

◦Potrivit Hotararilor Consiliului Local privind aplicarea măsurii tehnico-administrative a ridicării de autoturisme (spre exemlu dispozitiile HCL Sector 6):

Art.12:

Operatiunile de blocare, ridicare, transport, depozitare si eliberare autovehiculelor sau vehiculelor se executa numai de catre operatorul autorizat care a obtinut atribuirea contractului de achizitie publica.

 

Aceste operatiuni se pot realiza numai in prezenta agentului comunitar in baza Notei de constatare intocmita de catre acesta.

 

Art.13:

Operatiunile de blocare, ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor sau vehiculelor se realizeaza pe baza procesului verbal de contraventie intocmita de agentul constatator din cadrul Politiei Comunitare a Sectorului 6 sau de catre agentul constatator din cadrul Brigazii de Politie Rutiera a Municipiului Bucuresti prin care s-a dispus ridicarea autovehiculului sau vehiculului, pe baza fotografiilor martor.

 

Art.14:

Nota de constatare aprobata prin ANEXA NR. 3 a prezentei hotarari, va fi intocmita de agentul comunitar si semnata de operatorul autorizat. Nota de constatare va cuprinde in mod obligatoriu marca, modelul, culoarea si numarul de inmatriculare al autovehiculului sau vehiculului, locul si starea fizica a acestuia. Nota de constatare se va intocmi in 3 exemplare (autocopiante si culori diferite) si vor fi inseriate. Originalul va ramane la agentul comunitar, iar celelalte doua copii ale notei de constatare se vor inmana operatorului autorizat. Operatorul autorizat va preda la eliberare o copie detinatorului legal al autovehiculului sau vehiculului. Se ridica cu prioritate autovehiculele sau vehiculele care obstructioneaza traficul rutier, blocheaza accesul in institutii publice etc. Prin nota de constatare se va dispune eliberarea domeniului public, ocupat abuziv. Dupa efectuarea operatiunilor de ridicare, agentul comunitar, prin dispecerat, este obligat sa anunte Dispeceratul Politiei Comunitare de masura dispusa prin nota de constatare.

 

Solutionarea problemei ridicarii autoturismelor depinde in mare masura de interpretarea articolelor prezentate.

 

 

...
Raspunderea administratorului unei societati

Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" ofera consultanta juridica cu privire la raspunderea pe care o are administratorul unei societati comerciale.

 

Opinia juridica formulata de Cabinetul de avocatura "Costache Ovidiu Mihai" are in vedere analizarea dispozitiilor normative din Legea 31/ 1990 dar si analizat prevederilor Legii 85/2006 privind procedura insolventei.

 

Sediul legal al raspunderii administratorilor se gaseste in dispozitiile normative consacrate prin Legea 31/ 1990 privind societatile comerciale, republicata (art. 72, art. 73, art. 148, 155 si 157). De asemenea, Legea 85/2006 privind procedura insolventei publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, intrata in vigoare la data de 26 iulie 2006, contine norme speciale referitoare la angajarea raspunderii membrilor organelor de supraveghere din cadrul societatii sau de conducere consacrate prin art. 138, 139, 141, 142.

 

Natura juridica a raspunderii administratorului

 

Raporturile juridice dintre administrator si societate au o dubla natura: contractuala si legala dupa cum se refera la obligatii ce rezulta din mandate sau la obligatii ce incumba administratorului conform legii. Dubla natura juridica a raspunderii civile a administratorilor se manifesta atat fata de societate cat si fata de terti. Aceasta raspundere este o raspundere contractuala, mai ales fata de societate cand rezulta incalcarea mandatului ori a dispozitiilor actului constitutiv sau ale legii referitoare la mandatul administratorilor si delictuala cand se refera la incalcarea altor dispozitii imperative ale legii (mai ales fata de terti).

 

Clarificarea raspunderii pe care o are administratorul unei societati comerciale depinde in mare masura de interpretarea reglementarilor legale exemplificate.

Categorii
Date de contact
0744337915
Calea Floreasca, nr. 169A, sector 1,
Distribuie