Secant Security - Analiza de risc la securitate fizica, auditare sisteme securitate Bucuresti

Managementul continuitatii

...
Managementul continuitatii activitatii

Managementul continuitatii activitatii este un proces holistic ce identifica impacturile potentiale care ameninta organizatia si furnizeaza un cadru pentru dezvoltarea rezilientei si construirea capabilitatilor de raspuns efectiv în vederea salvgardarii intereselor organizatiei si tertilor cu care aceasta interactioneaza, a reputatiei organizatiei si a activitatilor creatoare de valoare.

• Procesul de management al continuitatii se axeaza pe doua componente esentiale:

a. managementul programului de continuitate a activitatii, care se ocupa de crearea cadrului necesar pentru derularea activitatilor de elaborare, întretinere si exersare a planurilor de continuitate, respectiv de crearea capabilitatilor de management al continuitatii;

b. planul de continuitate, rezultanta a procesului de management al continuitatii ce integreaza planurile de continuitate pentru fiecare activitate critica si instrument de desfasurare a capacitatii de management al continuitatii la producerea unui incident.

Aceste doua componente sunt interdependente în sensul ca planul de continuitate este un produs al programului de management al continuitatii iar complexitatea si resursele necesare pentru derularea programului de management al continuitatii depind de detalierea planului de continuitate.

 

Planul de continuitate este instrumentul efectiv de raspuns la incident, rezultat al procesului de management al continuitatii. Scopul planului de continuitate este de a identifica în avans, cât de mult posibil, actiunile si resursele care sunt necesare pentru a permite organizatiei sa gestioneze cu succes orice întrerupere a activitatii, indiferent de cauza.

Pentru situatiile în care evenimentul perturbator evolueaza în afara necesitatilor de management al întreruperilor si reluarii activitatii în orizontul de timp stabilit, planul de continuitate va contine o procedura de escaladare catre un plan de management al incidentelor, axat de gestionarea crizei si comunicarea interna si externa.