StereoGis Proiect - Cadastru, Geodezie,Topografie
Cadastru si carte funciara
Cadastrul si cartea funciara formeaza un sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica, de importanta nationala, a tuturor imobilelor de pe întregul teritoriu al tarii. Scopul acestui sistem este:
a) determinarea informatiilor tehnice, economice si juridice referitoare la imobile;
b) asigurarea publicitatii drepturilor reale imobiliare, a drepturilor personale, a actelor si faptelor juridice, precum si a oricaror altor raporturi juridice, prin cartea funciara;
c) furnizarea de date institutiilor publice ale statului, necesare sistemului de impozitare si pietei imobiliare;
d) contribuie la asigurarea securitatii tranzactiilor imobiliare si la facilitarea creditului ipotecar.
Cadastrul realizeaza identificarea, masurarea, descrierea si înregistrarea imobilelor în documentele cadastrale si reprezentarea acestora pe harti si planuri cadastrale. Cartea funciara cuprinde descrierea imobilelor si înscrierile referitoare la drepturile reale imobiliare, la drepturile personale, la actele, faptele sau la raporturile juridice care au legatura cu imobilele. Pot fi intabulate în cartea funciara urmatoarele drepturi reale imobiliare: dreptul de proprietate si dezmembramintele acestuia, drepturile reale corespunzatoare dreptului de proprietate publica, drepturile reale de garantie.
Intabularea se efectueaza numai în baza unui înscris autentic notarial încheiat de un notar public în functie, în România, a unei hotarâri judecatoresti definitive sau irevocabile dupa caz, a unui certificat de mostenitor sau a unui act administrativ care, în conditiile prevazute de lege, are ca efect constituirea, modificarea, transmiterea sau stingerea unui drept real imobiliar supus înscrierii în cartea funciara.
Documentatiile cadastrale întocmite la cerere, în vederea înscrierii în evidentele de cadastru si carte funciara, pot fi:
a) documentatie pentru prima înscriere în sistemul integrat de cadastru si carte funciara;
b) documentatie pentru actualizarea informatiilor cadastrale ale imobilelor înscrise în evidentele de cadastru si carte funciara:- înscriere/radiere constructii;
- modificare limita;
- modificare suprafata;
- actualizare categorii de folosinta/destinatii pentru o parte din imobil;
- repozitionare;
- identificarea partii din imobil afectata de dezmembraminte ale dreptului de proprietate în cazul în care aceste drepturi sunt constituite numai pe o parte din imobil;
- actualizarea altor informatii cu privire la imobil;
c) documentatie de identificare a amplasamentului imobilului situat pe alt UAT decât cel în evidenta caruia a fost înregistrat în cartea funciara;
d) documentatie întocmita în vederea atribuirii numarului cadastral, fara înscriere în cartea funciara;
e) documentatie pentru dezlipire/alipire teren;
f) documentatie de prima înregistrare UI;
g) documentatie pentru apartamentare;
h) documentatie pentru subapartamentare/alipire UI;
i) documentatie pentru reapartamentare;
j) documentatie în vederea reconstituirii cartii funciare pierdute, distruse sau sustrase.
Acte necesare pentru realizarea documentatiei cadastrale si inscrierea in cartea funciara:
1. Acte care sa ateste proprietatea imobilului (Titlu de proprietate, Contract de vanzare-cumparare, Ordinul prefectului, Certificat de mostenitor, Sentinta civila, etc) – in copie legalizata
2. Certificat fiscal emis de Primaria in raza careia este inscris imobilul. Acesta este valabil 30 de zile de la data la care este emis, iar in momentul depunerii documentatiei la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara, acesta trebuie sa fie valabil.
3. Copie acte de identitate proprietar/proprietari
Cadastru la Urgenta. Avem posibilitatea de a efectua masuratorile topografice in primele 24 de ore de la primirea comenzii ferme si de a o depune spre avizare la OCPI in 72 de ore din momentul in care am primit oferta ferma (cu conditia ca proprietarii imobilului sa ne puna la dispozitie actele de proprietate in acest timp).