Badita & Pop - Societate Civila de Avocatura Bucuresti

Insolventa

...
Insolventa - Serviciile noastre

B&P ofera servicii complete in materia insolventei - reorganizari, lichidari voluntare si falimente - consultanta in pre-insolventa precum si consultanta financiara si administrare speciala prin intermediul BP INSOLV-Societate Profesionala cu Raspundere Limitata, infiintata si autorizata conform Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, societate inregistrata in Registrul Societatilor Profesionale sub nr. RSP 0456 tinut de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania. Activitatile de baza sunt:

  • analiza solvabilitatii debitorilor;
  • indeplinirea atributiilor de administrator special in conditiile legii;
  • intocmirea rapoartelor de analiza a societatii necesare stabilirii cauzelor care au dus la starea de incetare de plati;
  • inventarierea activelor societatii;
  • consultanta la intocmirea rapoartelor de evaluare a unor active care urmeaza a fi valorificate prin vanzare in cadrul procedurii insolventei;
  • conducerea sau supravegherea activitatii societatii pe perioada de observatie, reorganizare judiciara si faliment;
  • intocmirea planului de reorganizare si supravegherea respectarii acestuia;
  • studierea pietei in vederea identificarii unor potentiali clienti in vederea valorificarii bunurilor societatilor in insolventa;
  • intocmirea strategiei de valorificare a activelor societatii aflate in insolventa, fie prin licitatie, fie prin negociere directa in conditiile Legii nr.85/2006;
  • consultanta evaluari active si mijloace fixe;
  • consultanta management - faza de reorganizare;
  • consultanta contabila specifica activitatii de lichidare.

...
Reorganizarea judiciara

Debitorul care se confrunta cu dificultati economice majore in realizarea activitatii sale poate apela la procedura reorganizarii judiciare ca sansa optima de redresare a afacerii sale. Finalitatea acestei proceduri este reintegrarea viabila a societatii debitoare in circuitul economic.

 

Efortul conjugat al intregii echipe B&P este indreptat spre implementarea unor strategii care sa conduca la redresarea societatii si plata datoriilor acesteia.

In acest sens, propunerea catre creditori de aplicare a unui plan de reorganizare trebuie sa fie urmata de pregatirea minutioasa a acestui plan si indeplinirea intocmai a tuturor obligatiilor asumate prin acesta.

 

Pentru luarea deciziilor optime procedam la efectuarea de analize pentru constatarea exacta a starii de fapt a societatii debitoare, precum si pentru evaluarea potentialului acesteia de redresare la data intrarii in procedura de reorganizare. Deciziile strategice pentru reorganizare se pot lua numai dupa efectuarea unei analize complexe economico-financiare, care sa stabileasca momentul instaurarii incapacitatii de plata si sa asigure eficienta implementarii planului de reorganizare.

 

In urma confirmarii planului de reorganizare, societatea comerciala debitoare isi va continua activitatea sub supravegherea administratorului judiciar si in stricta conformitate cu planul confirmat de creditori si de judecatorul-sindic.

 

Numai in situatia indeplinirii fara intarziere a schimbarilor prevazute in plan judecatorul-sindic va dispune fie incheierea procedurii insolventei si luarea deciziei de reintegrare a debitorului in circuitul comercial, fie incetarea reorganizarii si declansarea procedurii falimentului.

...
Lichidari

Lichidari voluntare

 

De regula, lichidarea unei societati comerciale intervine atunci cand aceasta genereaza creditorilor pierderi sau genereaza un volum ridicat de datorii, precum si in situatia in care societatea nu isi poate realiza obiectul de activitate.

Lichidarea societatilor comerciale presupune un ansamblu de operatiuni juridice si economice constand in terminarea afacerilor in curs ale societatii, transformarea in bani a bunurilor acesteia si incasarea creantelor, in scopul achitarii datoriilor catre creditori si a impartirii intre actionari sau asociati a activelor ramase.

In indeplinirea activitatii de lichidator, prin strategia adoptata si actiunile intreprinse, societatea noastra urmareste in mod prioritar satisfacerea intereselor asociatilor sau actionarilor. Pe de alta parte, eforturile sunt dirijate in directia satisfacerii, in masura in care acest lucru este posibil, a creantelor apartinand creditorilor societatii.

B&P asigura indeplinirea mandatului de lichidator in situatia lichidarii voluntare a societatilor comerciale, astfel:

  • impreuna cu administratorii societatii asigura inventarierea patrimoniului si intocmirea unui bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului societatii;
  • asigura pastrarea patrimoniului, a actelor si a registrelor societatii care se lichideaza;
  • asigura efectuarea operatiunilor de arhivare a documentelor;
  • asigura vanzarea in conditii de rentabilitate maxima a bunurilor societatii;
  • asigura urmarirea si incasarea creantelor societatii;
  • asigura tinerea evidentei financiar-contabile, intocmirea situatiilor financiare;

 

Lichidarea judiciara/Falimentul

 

Lichidarea judiciara este o procedura aplicabila in situatia in care o societate comerciala nu mai are capacitatea de a face plati catre creditori. Singura motivatie pentru continuarea activitatii sub conducerea unui administrator judiciar este incetarea controlata a activitatii societatii in debit. O atare incetare a activitatii conduce la reducerea pierderilor si conservarea eventualelor active.

Asiguram:

  • intocmirea unui raport asupra cauzelor care au dus la insolventa;
  • conducerea totala sau supravegherea activitatii debitorului;
  • respectarea legalitatii masurilor de concediere colectiva;
  • efectuarea inventarierii intregului patrimoniu si evaluarea bunurilor;
  • intocmirea bilantului de deschidere a procedurii de faliment;
  • analiza si apoi mentinerea sau denuntarea contractelor incheiate de debitor;
  • introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
  • urmarirea incasarii creantelor din averea debitorului;
  • arhivarea documentelor apartinand societatii debitoare;
  • valorificarea tuturor bunurilor inventariate la preturi care sa asigure achitarea creantelor in cuantum cat mai ridicat.

...
Proceduri Speciale

Procedura mandatului Ad Hoc

 

In calitate de mandatar numit de societatea debitoare si confirmat de Presedintele Tribunalului, B&P incheia o intelegere, in termen de 90 zile de la numire, intre creditorii debitorului si astfel problemele financiare vor fi rezolvate, creantele vor fi platite, societatea va fi salvata de la faliment si locurile de munca vor fi pastrate.Pentru aceasta, B&P va face urmatoarele:

  • va propune stergerea datoriei;
  • va propune reesalonarea datoriei;
  • va propune reducerea partiala a datoriei;
  • va analiza si va propune continuarea sau incetarea contractelor in curs;
  • va propune reduceri de personal si orice alte masuri considerate necesare.

Procedura Concordatului Preventiv

 

Societatile aflate in dificultate pot apela de asemenea la Concordatul preventiv care este o procedura mai complexa decat procedura mandatului ad-hoc, termen si care poate dura mai mult, respectiv 18 luni.

O procedura CVA este o procedura juridica recunoscuta conform Legii nr. 381/2009 ce da unei societati posibilitatea de a incheia un acord de angajament cu creditorii sai, detaliindu-se modul in care vor fi achitate datoriile si pasivele societatii.

Beneficiul evident al unei proceduri CVA este acela ca o societate viabila ce se confrunta cu dificultati financiare (adesea cu o istorie de probleme de flux de numerar) poate fi salvata de la lichidare; cu restructurarea societatii ce va duce la rambursarea catre creditori, total sau partial, pe o perioada de timp.

CVA este un mecanism pentru o societate viabila de a ajunge la un acord de angajament juridic cu creditorii pentru achitarea datoriilor. Scopul global al politicii unei proceduri de CVA este acela de a asigura continuare societatii ca o exploatare atunci cand acest lucru este posibil.

Cine Poate Beneficia de Concordatul Preventiv (CVA)

  • Afacerile care au avut dificultati comerciale de la inceput si care trebuie sa isi imbunatateasca modelul de afaceri;
  • Afacerile ce urmaresc evitarea stigmatului de lichidare;
  • Afacerile ce se stie ca pot fi profitabile si de succes in viitor dar care necesita putin timp;
  • Afacerile ca au legaturi stranse cu furnizorii lor si nu doresc ca acestia sa piarda ceea ce li se cuvine;
  • Afacerile ce necesita timp pentru punerea la punct a unui nou plan de afaceri pentru societate;
  • Afacerile ce vor fi profitabile pe termen scurt dar care se afla sub presiunea creditorilor;
  • Afacerile ce sunt profitabile dar au avut creante nerecuperabile sau platitori cu intarziere, ceea ce a afectat bunastarea pe termen scurt a societatii;
  • Afaceri ce necesita o restructurare;
  • Afaceri ce au un bun model de afaceri cu o redundanta completa a registrului de comenzi dar care nu au probleme de flux de numerar;
  • Societati ce doresc incetinirea activitatii comerciale in mod ordonat;
  • Societati ce doresc inchiderea pentru o anumita perioada de timp.
  • 

Prin consultanta juridica si financiara B&P, o societate in dificultate poate solicita un Concordat, o procedura complexa ce aduce numeroase beneficii precum:

  • Conducerea existenta poate ramane pe durata acestor aranjamente si societatea poate continua activitatea comerciala;
  • Concordatele pot imbunatati rapid fluxul de numerar;
  • Oprirea presiunii impozitului si TVA-ului in timpul pregatirii CVA;
  • Un concordat poate scadea rapid cheltuielile;
  • Concordatele pot duce la incetarea contractelor de munca, a contractelor de inchiriere, a contractelor oneroase de aprovizionare;
  • Este de asemenea o buna afacere pentru creditori, intrucat acestia pastreaza un client si isi incaseaza creantele.

Procedura CVA este o intelegere intre societatea insolventa si creditorii acesteia; aceasta intelegere protejeaza societatea si impiedica atacarea acesteia de catre creditori. Permite unei societati viabile dar aflata intr-o situatie delicata sa ramburseze total sau partial datoriile pe care le are din profiturile viitoare, pe o perioada de timp ce va fi stabilita.

 

Etape de Baza ale Procedurii:

  • CVA poate fi propus de catre o societate aflata in dificultate;
  • Procedura este administrata de un Practician in Insolventa;
  • Se face un studiu al societatii si al pozitiei acesteia pe piata;
  • Directorii si creditorii siguri dezbat propunerea;
  • Dupa finalizarea propunerilor, B&P, numita legal de societate si confirmata de judecatorul - sindic drept Conciliator, trebuie sa pregateasca un raport cu privire la propuneri, ce va include observatii referitoare la obligatia de diligenta pe care ne-am asumat-o cu privire la faptul ca propunerile CVA sunt corecte, rezonabile si realizabile;
  • CVA trebuie sa includa, printre altele, situatia activelor si pasivelor debitorului, certificata de un expert contabil sau certificata de un auditor al proiectului si o estimare a conturilor pentru urmatoarele 6 luni;
  • Se intocmeste un plan de recuperare ce da conciliatorului dreptul de a prevedea conducerea pentru restructurare a societatii, schimbarea structurii sau reducerea de personal. CVA poate include masuri precum marirea sau reducerea capitalului social, desfiintarea de sucursale sau puncte de lucru, bunuri de vanzare cu ridicata sau asigurarea de garantii;
  • Dupa depunerea la tribunal, propunerea de CVA este trimisa creditorilor;
  • Se convoaca o sedinta cu toti creditorii (sau reprezentantii acestora) la care creditorii vor vota cu privire la propunere;
  • Creditorii pot solicita modificarea propunerii, ce va trebui sa fie aprobata prin vot;
  • Dupa aprobare, toti creditorii vor fi angajati legal cu privire la propunere;
  • Dupa aprobare, CVA trebuie sa fie validat de catre judecatorul - sindic;
  • In timpul procedurii aprobate de concordat, nu poate fi deschisa procedura de insolventa pentru debitor.

Categorii
Date de contact
0213873384; 0213873383
Splaiul Unirii , Nr.16, etaj 9, sector 4, Bucuresti
Distribuie