WEB CERT CONSULT Certificare ISO - servicii complete

Certificare ISO 9001

Printre avantajele enumerate mai sus, standardul ISO 9001 este unul dintre factorii care favorizeaza comertul international cu bunuri si servicii; dovada o reprezinta numarul de tari care au adoptat acest standard si sutele de mii de firme care au obtinut certificare ISO 9001.

Standardul ISO 9001 a fost elaborat pentru o certificare oferita clientilor ca societatea in cauza functioneaza in acord si pe baza unui sistem de calitate recunoscut international si care este reprezentativ atat pentru calitatea produselor si serviciilor, cat si managementului organizatie respective.

Faptul ca o societate a obtinut certificare ISO nu reprezinta simpla obtinere a unui certificat recunoscut international, ci reprezinta masura in care firma respectiva foloseste anumite practici de lucru, este constienta de obligatiile sale referitoare la scopul ei in sine, respecta cerintele clientilor si reprezinta, de fapt, o recomandare generala bazata pe procesele si performantele organizatiei.

Standardul ISO 9001:2008 – Principii

Pana in anul 2000, era in vigoare familia de standarde adoptata in anul 1994, care cuprindea 4 standarde de baza: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004; avand in vedere ca intre acestea existau unele neconformitati, ISO a revizuit familia de standarde ISO in anul 2000, a eliminat ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004, ramanand doar un singur standard si anume ISO 9001:2000. In prezent este in vigoare ISO 9001/2008, adoptat ulterior celui din 2004. In linii mari, acesta pastreaza principiile standardului din 1994 la care s-au adaugat 8 noi principii: – Orientarea catre client – Stil de conducere – Implicarea personalului – Managementul pe procese – Abordarea sistemica a Managementului – Imbunatatirea continua – Decizii bazate pe fapte – Relatii reciproc avantajoase dintre furnizori.

Cerinte SR EN ISO 9001:2008

SR EN ISO 9001 : 2008 contine cerintele pentru un Sistem de Management al Calitatii (abreviat SMC) care prevede: – identificarea proceselor si a relatiilor dintre ele; – documentarea Sistemului de Management al Calitatii prin Manualul Calitatii ISO 9001, proceduri de sistem, proceduri si instructiuni de lucru; – stabilirea metodelor de elaborare, verificare si aprobare a documentelor, conditiilor de difuzare sau retragere a documentelor; – stabilirea regulilor prin care se modifica documentele si datele; – stabilirea regulilor privind documentele externe.

Alte resurse utile despre standardul ISO 9001:

» A fost publicat ISO 9001 din 2015 » Ce ar trebui sa stiti despre ultima versiune a ISO 9001:2008 » Care sunt avantajele certificarii ISO 9001 » Ce este un auditor intern ISO 9001 » Plan implementare ISO 9001

La finele anului 2008 a fost adoptat standardul international ISO 9001:2008 ca standard roman, SR EN ISO 9001:2008, cel care este in vigoare in acest moment.

Galerie foto
  • ...